Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

خلاصه و هدف بازی توپ شیرینی

 “توپ شیرینی” اسم یکی از بازی‌های جشن تولد کودکان و نوجوانان است که می‌خواهیم با هم اجرا کنیم. ما با استفاه از نایلون‌های مختلف و قرار دادن انواع شکلات، خوردنی‌های بسته‌بندی شده و هر هدیه‌ی کوچک دیگری،  توپی نایلونی پر از شیرینی‌جات و جایزه درست می‌کنیم و هر کس طی مراحلی و در نوبت خود، شروع به باز کردن روکش‌های این توپ دست‌ساز  کرده و با رسیدن به هر یک از جایزه‌ها صاحب آن می‌شود!

نحوه‌ی بازی توپ شیرینی

این بازی که جزو سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های جشن تولد کودکان و نوجوانان است به چند طریق قابل انجام می‌باشد که ما ابتدا شیوه‌ی اصلی این بازی را برایتان شرح می‌دهیم:

نفرات شرکت کننده ترجیحاً روی زمین و یا در پشت یک میز دراز در یک ردیف و طبق نوبت‌بندی (که با هر طریق که دوست دارید می‌توانید تعیین کنید) می‌نشینند. نفر اول شروع به باز کردن روکش‌های توپ شیرینی می‌کند، در این هنگام نفر سمت چپی او در داخل یک ماهی‌تابه به سرعت شروع به انداختن دو عدد تاس کرده و به محض این‌که  عدد جفت آورد (فرقی نمی‌کند کدام عدد باشد فقط باید با دو تاس، عدد جفت بیاورد) “توپ شیرینی” از نفر سمت راستی به او منتقل شده و ماهی‌تابه و دو عدد تاس به نفر سمت چپیِ کسی که داشت تاس می‌انداخت انتقال می‌یابد و بازی به این ترتیب ادامه پیدا می‌کند. فردی که در نوبت خودش توپ شیرینی را در اختیار می‌گیرد با سرعت تمام پوشش‌های توپ شیرینی را پاره کرده و به هر جایزه‌ای که رسید صاحب آن می‌شود.

روش دیگر این است که از تاس استفاده نکنید و برای هر شخص، زمانی مساوی در نظر بگیرید (مثلاً 30 ثانیه برای هر نفر) ضمناً بهتر است در تمام موارد یک نفر به عنوان داور و مدیر مسابقه نظارت کند!

در روش تعیین زمان، می‌توانید زمان بیش‌تری برای  افراد خردسال‌تر در نظر بگیرید.

یک شیوه‌ی دیگر برای سخت‌تر و جالب‌تر شدن این مسابقه عبارت است از پوشیدن دست‌کش توسط افراد شرکت‌کننده در مسابقه‌ی “توپ شیرینی”. اگر بتوانید این مورد را اجرا کنید، در هنگام مسابقه واقعاً از خنده غش خواهید کرد!

به عنوان راه دیگر، می توانید در نظر بگیرید هر نفر که نوبتش بشود، فقط می تواند یک نایلون را باز کند و اگر به جایزه رسید بردارد.

این بازی با 3 تا 24 نفر قابل اجراست و حداقل 20 دقیقه طول خواهد کشید و هر شخص، حداقل صاحب یک جایزه‌ی داخل “توپ شیرینی” خواهد شد!

ساختن توپ شیرینی

اندازه‌ی توپ شیرینی ساخته شده باید از یک توپ بسکتبال هم بزرگ‌تر باشد.

 

حداقل 75 عدد کیسه‌‌ی نایلونی در ابعاد مختلف آماده کنید. در ابتدا و مرکز این توپ یک زنگوله‌ی کوچک را با نوار چسب کاغذی محکم به کیسه‌ی پلاستیکی مرکزی بچسبانید، در طول مسابقه و همراه با باز شدن پوشش‌های پلاستیکی صدای این زنگوله‌ی کوچک خصوصاً بچه‌های خردسال را به شدت متعجب و هیجان‌زده خواهد کرد و حس نزدیک شدن به جایزه را به آن‌ها القاء خواهد نمود!

کیسه های پلاستیکی را یکی یکی و با حوصله دور کیسه وسطی بپیچانید تا یک توپ بزرگ تشکیل شود. در چند مرحله به صورت تصادفی یک خوراکی خوشمزه مثل پاستیل یا شوکولات یا اسباب بازی کوچک قرار دهید. کیسه ها را با نوارچسب به کیسه زیری بچسبانید که خود به خود باز نشود. توجه داشته باشید فاصله بین خوراکی ها و کیفیت آن ها متفاوت و تصادفی باشد تا هیجان بازی بیشتر سود.

یادتان باشد اگر قصد اجرای این مسابقه را با پوشیدن دستکش دارید، باید بسته‌بندی را شل انجام دهید اما اگر می‌خواهید این بازی را به صورت عادی اجرا کنید باید بسته‌بندی‌تان محکم انجام شود.حداقل 2 برابر تعداد شرکت کنندگان در مسابقه در داخل “توپ شیرینی” جایزه قرار دهید تا حداقل به هر نفر یک جایزه برسد…

این یکی از سالم‌ترین بازی‌های جشن تولد است و کلی تفریح خواهید کرد! تولد خوش بگذره…!

 

ریختن تاس برای بازی توپ شیرینی

انداختن تاس برای تعیین نوبت

 

پاره کردن کیسه توپ شیرینی

باز کردن کیسه ها برای رسیدن به جایزه

 

بازی توپ و شیرینی

رسیدن به شیرینی در بازی

 

 

 

توپ شیرینی

توپ ناییلونی با جایزه و شیرینی های تویش

درباره نادر اتابکی

نمی‌دانم چرا یاد شعری از "سهراب سپهری" افتادم که در آن اصطلاح "جشن خطوط" را به کار برده است... امیدوارم با درج مطالبی شیرین در سایت وزین "کیک‌ساز" برایتان "جشن خطوط" برپا کنیم...!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *