Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34
بازی های ساده برای افزایش تمرکز کودکان در منزل

بازی های ساده برای افزایش تمرکز کودکان

نقش بازی بر روان کودکان برکسی پوشیده نیست. بسیاری از بازی ها جنبه های آموزشی دارند و بسیاری نیز بر رفتار کودکان شما اثر می گذارند. برخی بازی ها در عین حالت ساده خود، می توانند تاثیرات بزرگی بر عملکرد حافظه و تمرکز کودکان بگذارد. در ادامه ایم مطلب، 5 بازی ساده را به شما معرفی می کنیم که می توانید با انجام آن ه در منزل، به تقویت تمرکز کودکان خود کمک کنید.

 

بقیه داستان رو بگو…

داستان را ادامه بده - بازی مناسب در منزل

بقیه قصه رو تعریف کن (بازی برای افزایش تمرکز)

این سرگرمی جذاب به گونه ای است که هم کودکان وهم بزرگترها با یکدیگر می توانند انجام دهند. روش بازی نیز بدین صورت است که یک نفر در ابتدا یک جمله می گوید. نفر بعدی جمله او را تکرار می کند و یک جمله هم خودش اضافه می کند وبازی به همین ترتیب ادامه پیدا می کند تا یک داستان جالب و احتمالا خنده دار ساخته شود.

بازی اسم فامیل

بازی اسم و فامیل هم خیلی قدیمی است هم جذاب. این بازی علاوه بر تقویت تمرکز، فعالیت ذهن در جستجو برای ترکیب های مختلف را افزایش می دهد. از آنجا که این بازی نیاز به ن.شتن دارد، کودک شما باید سواد خواندن و نوشتن داشته باشد یا اینکه به صورت تیمی بازی کنید که مثلا یک بزرگتر هم تیم او باشد. این بازی آنقدری مشهور هست که نیاز به توضیح خاصی ندارد. با این حال، شرح مختصری از بازی ارائه می شود. تعداد بازیکنان این بازی باید بالای دو نفر باشد. روشن بازی نیز اینگونه است که تعدادی کاغذ و قلم بین بازیکنان توزیع می شود. سپس به صورت یکسان در بالای برگه و به صورت ستونی اسم، فامیل، غذا، شهر و …. نوشته می شود. به نوبت یکی از بازیکنان یک حرف را می گویند که با آن حرف کلمات باید نوشته شوند. هرکسی سریع تر نوشت «استپ» می گوید و بازی متوقف می شود. برگه ها پایین آورده می شوند. کسانی که اسمی را نوشته باشند که در بین نوشته های سایر بازیکنان تکراری نباشد، 10 امتیاز و اسامی تکراری 5 امتیاز دریافت می کنند.

 

بازی فوت کی قوی تره؟

در این بازی هیجان انگیز شما یه دو توپ پلاستیکی نیاز دارید. نحوه بازی نیز بدین نحو است که بچه ها دو به دو با هم رقابت می کنند. توپ ها در یک خط موازی گذاشته می شوند و یک نقطه به عنوان نقطه پایان تعیین می شود. ( مثلا انتهای اتاق) سپس بازیکنان شروع به فوت کردند توپ ها می کنند. برنده کسی است که سریع تر توپ را به وسیله فوت به نقطه پایان هدایت کند. در صورتی که با محدودیت مکان مواجه هستید می توانید بازی را به صورت تک نفره اجرا کنید و زمان بازی هر نفر را با کرنومتر اندازه گیری کنید. برنده یا برندگان کسانی هستند که مدت زمان کمتری کسب کرده باشند. جایزه برنده نیز می تواند همان توپ پلاستیکی باشد.

 

نقطه بازی

نقطه بازی نیز از بازی های قدیمی و پرطرفدار محسوب می شود. در این بازی دو و یا چند نفره ( ترجیحا از سه نفر بیشتر نشود) یک تکه کاغذی که از قبل به صورت منظم نقطه گذاری شده است، به بازیکنان داده می شود. سپس به هر بازیکن یک شماره مخصوص داده می شود.(مثلا 1). روش بازی نیز این گونه هست که بازیکنان به نبات خطی بین دو نقطه ی دلخواه به صورت عمودی و یا افقی می کشند. هروقت خطوط متصل به هم به گونه ای شد که سه ضلع یک مربع کامل بود و نفر بعدی با رسم ضلع چهارم مربع را کامل کرد در آن شماره خودش را می نویسد و به عنوان جایزه یک خط دیگر به دلخواه در صفحه رسم می کند.

البته به جای اختصاص شماره به بازیکنان می توان مداد و یا خودکار با رنگ متفاوت به آن ها داد که دیگر بدون نیاز به نوشتن شماره و تنها با رسم یک ضرب در در خانه های کامل بازی را بتوانند انجام دهند.

 

بازی رد کرد بادکنک

بادکنک رو رد کن

بازی رد کردن بادکنک

ر این بازی بچه ها به صورت دایره ای دور هم می نشینند. یک بادکنک به نفر اول داده می شود و او باید بادکنک را به نفر بعدی بدهد و نفر بعدی هم به همین ترتیب عمل کند. در این حین شما یک موسیقی ترجیحا بی کلام پخش می کنید و به طور اتفاقی پس از طی مدت زمانی، مثلا 30 ثانیه آن را قطع می کنید. بادکنک دست هر کس باشد باخته و باید از مدار مسابقه خارج شود. کسی که تا آخر بازی بماند برنده خواهد بود.

 

در اینجا آخرین بخش از بازی های مناسب جشن تولد نیز به پایان رسید. امیدواریم این مجموعه نوشته مورد استفاده شما قرار گرفته باشد تا بتوانید لحظات شادی را در جشن های تولد رقم بزنید. شاد و پیروز باشید.

بازی های مناسب جشن تولد – بخش اول

بازی های مناسب جشن تولد – بخش دوم

 

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *