Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

احتمالا شما نیز تجربه بستری شدن یکی از دوست یا نزدیکانتان در بیمارستان را داشته اید. به همین جهت حتما به عیادت آن بیمار رفته اید. با توجه به شرایط خاصی که بیمار و همراهان او در آن قرار دارند، هدیه ای که مناسب حال آن ها باشد و بتواند روحیه آن ها را بهبود دهد ، هم نقش مهمی دارد و هم مانند سایر هدیه ها (مثل هدیه تولد) نیست. خی حالا برای بیمار چه هدیه ای ببرم؟ پیشنهاد ما این است که بهتر است دست پر به دیدن بیمار بروید تا هم احساسات وهم دردی خودتان را منتقل کنید هم باعث شادی بیمار شوید.به همین جهت در ادامه به برخی از بهترین ایده های هدیه برای بیماران اشاره می کنیم. تا انتها همراه ما باشید:

برای عیادت بیمار چی ببرم ؟

اول به بررسی چند پیشنهاد در مورد چیز هایی که برای خوشحال کردن بیماران خوب است می پردازیم:

خودتان را ببرید!

وقتی یک بیمار یک آشنا و دوست صمیمی را می بیند، خیلی خوشحال می شود. مطمئن باشید این خوشحالی در روند بهبودی اش نقش موثری دارد. البته این نکته را هم درنظر بگیرید با توجه به اینکه در بیمارستان ها زمان ملاقات ممنوع است، درصورت ازدحام میهمانان، ممکن است از کیفیت این خوشحالی کاسته شود یا حتی به ناراحتی بیانجامد.

گل ها

گل ها یک هدیه مرسوم برای مراسم ها و جاهای مختلف هستند. بنابراین توصیه می کنیم بدون گل به عیادت بیماران نروید. گل ها را با رنگ های روشن و بوی حداقل انتخاب کنید. رنگ های روشن برای انتقال انرژی به بیمار و حتی اطرافیان کمک می کند. هنگامی که آن ها به گل ها نگاه می کنند، به شما فکر می کنند و لبخند روی لبانشان سبز می شود.

 کتاب ها و بازی ها

چیزی که باعث می شود بیمار شما را مشغول کند، یک ایده خوب است. کتاب چیزی است که می تواند از نظر روانی به روند بهبودی بیمار کمک کند. همچنین اگر بیمار عاشق پازل است شما می توانید پازلی خریداری نمایید و با دوستتان شروع به چیدن کنید. شما با دانستن علایق دوستان می توانید سرگرمی مورد علاقه او را تهیه کنید تا در روند بهبودی او بتوانید قدمی بردارید.

بادکنک

کودکان عاشق بادکنک هستند. دادن یک هدیه به کودک بیمار نه تنها او را خوشحال می کند، بلکه موجب نشاط هم اتاقی هایش هم می شود. البته توجه داشته باشید این هدیه برای کودکانی که محدودیت در حرکت دارند (مثلا دایما سرم به آنها وصل است یا دارای شکستگی اعضا هستند) می تواند دردسر ساز شود. برای خرید بادکنک ها احتیاط کنید زیرا ممکن است حمل آن ها یک وضعیت نا پسند را ایجاد کنند! با این حال، اگر بیمار را به خوبی بشناسید و می دانید بادکنک های خنده دار احساس طنز و شادی را برایش ارمغان می آورد، می توانید برای او بادکنک بخرید. بادکنک ها را با دید پیام مثبت انتخاب کنید تا بتواند بر روی وضعیت روحی بیمار تاثیر بگذارد. حتی مس توانید روی بادکنک ها با ماژیک دایمی (وایت برد نباشد) شکلک های جالب و نوشته بنویسید.

 

خرید بسته مراقبتی

یک بسته مراقبت، هدیه ای نهایی برای مراقبت از دوست شما در طول اقامت خود در بیمارستان است. چیزهایی که باعث می شود اقامت آن ها لذت بخش تر و راحت تر باشد را در نظر بگیرید. یک کرم دست خوب، برخی از مجلات و شکلات (در صورت عدم منع مصرف برای بیمار) می تواند بسته خوبی باشد. شما می توانید برخی از لباس خواب های راحت را به عنوان یک هدیه ویژه خریداری کنید. اسباب بازی ها و کتاب های رنگی برای بیماران کودک و نوجوان که در طول اقامتشان نیاز به سرگرمی دارند نیز گزینه مناسبی است.

میوه، کمپوت و آبمیوه

میوه تازه باعث ایجاد حس تازگی می شود. البته برای مشکلات گوارشی که ممکن است در برخی بیماران ایجاد شود، کمپوت ها و آبمیوه ها توصیه می شوند. از بین کمپوت ها، کمپوت آناناس، سیب و هلو به ترتیب دارای اولویت هستند. در مورد آبمیوه هم ترجیحا آبمیوه های «بدون شکر افزوده» که در برخی برند ها با عنوان «خالص» متمایز می شوند تهیه شود.

شیرینی و خوراکی

بسته به وضعیت بیمار، شیرینی ها می توانند یک میان وعده خوب بعد از غذای بیمارستان باشند. اما قبل از اینکار حتما باید با پزشک مطرح کنید تا مطمئن شوید مصرف شیرینی ضرری برای بیمارتان ندارد. شکلات های نرم می توانند گزینه خوبی باشند. علاوه بر آن نوشیدنی هایی نظیر کمپوت یا میوه های متناسب با فصل نیز انتخاب های خوبی می توانند باشند.

اتاق دوست داشتنی

اگر به نظر می رسد، بیمار شما باید اقامت طولانی در بیمارستان داشته باشد (بیش از چند روز) می توانید اتاق او را را زیبا و راحت کنید. یک بالشتک خوب برای راحتی پشت هنگام نشستن در رختخواب، به او کمک می کند. مقداری تغییر در زاویه و ارتفاع تخت می تواند بر روی احساس راحتی او تاثیر بگذارد. از خانه دوست خود الهام بگیرید و عکس هایی از خانواده را برای او بیاورید. رنگ و لبخند ها برای حفظ سلامتی و شادی دوست شما مورد نیاز است.

نکته پایانی

سلامتی گوهری است گرانبها که باید قدر آن را بدانیم. اگر از دوستان یا نزدیکانمان کسی بیمار شد حتما با روی گشاده و دست پر به عیادت آن ها برویم. سعی کنیم با لبخند و شادی به آن ها روحیه ببخشیم تا هرچه سریع تر بهبود یابند. حتی لبخند و شادی را در رابطه با بیمارانی که امید زیادی به علاج آن ها نیست فراموش نکنید. معجزه لبخند را فراموش نکنید!

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *