Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

نخستین سال‌گرد تولد کودکان برای پدر و مادر آن‌ها اهمیت خاصی دارد. در همه‌ی دنیا جشن تولد یک سالگیِ فرزند،  بیش از آن که برای کودک قابل فهم و یا یادآوری باشد برای  پدر و مادر اوست که از جنبه‌ی عاطفی مهم است. مادران و پدران دوست دارند موفقیتشان در رساندن فرزندشان به این مرحله را گرامی بدارند.

بیش‌تر اوقات، والدینی که میل دارند به مناسبت اولین سال‌گرد تولد فرزندشان جشن بگیرند،  نسبت به این مسئله با یکی از دو انتخاب زیر مواجهند:

1-«به هر حال بچه‌مون که توی یک سالگی چیزی از جشن تولد یادش نمی‌مونه، پس بهتره  که فقط با دعوت از نزدیکانمون  براش جشن بگیریم»

2- « مگه بچه‌ی من چند بار یک ساله میشه؟ نه…، من هیچی رُو از بچّه‌ام دریغ نمی‌کنم و تا اون‌جا که وُسعم میرسه بهترین جشن تولد یک سالگی رُو براش می‌گیرم…»

اگر زوجین قصد گرفتن جشن تولد یک سالگی کودکشان را دارند،  در قدم اول لازم است که یکی از  دو روش فوق را  با تفاهم  و رضایت قلبی انتخاب کنند.

1-تم اسلاید برای جشن تولد یک سالگی

چه روش اول را برگزیده باشید و چه روش دوم را، می‌توانید مجموعه‌ای از تمامی عکس‌ها و فیلم‌های  گرفته شده از کوچولویتان را برای مهمانان جشن تولد نمایش دهید! نام این تم جشن تولد یک سالگی، تم اسلاید است!

 

 

برای اجرای تم اسلاید، لازم است که از بدو روزهای نخست تا یک سالگی کودکتان، عکس‌ها و فیلم‌هایی از او داشته باشید، در این صورت است که می‌توانید با انتخاب و چیدمان خاص عکس‌ها، نوعی روال داستانی به شرح یک سالگی فرزندتان بدهید و آن را در جشن تولد برای مهمانانتان پخش کنید. حتی می‌توانید با استفاده از برنامه‌های رایگان و یا از طریق سفارشی، آهنگ‌هایی مناسب را بر روی عکس‌ها و فیلم بگذارید تا تم اسلاید بیش از بیش جالب‌تر جلوه کند!

صحنه‌هایی به صورت مجزا از نخستین روزهای زندگی کودک و تصاویری از او و پدر ومادر و سایر اعضای فامیل در حالت‌های مختلف. تصاویری از شیطنت‌ها و بازیگوشی‌هایش و صحنه‌هایی از خواب هم‌چون فرشتگانش و…

شما می‌توانید به عنوان یک خانواده، بسیاری دیگر از خاطراتتان با فرزندتان را در این تم اسلاید و جشن تولد یک سالگی بگنجانید. اگر بتوانید مدت این برنامه را به حدود 10 دقیقه برسانید عالی خواهد بود  در چنین حالتی باید حداقل از 4 ترانه در متن اسلایدها و فیلم‌های مختلف استفاده کنید، اما با 5 دقیقه اسلاید نیز می‌توانید به خوبی تم اسلاید را برای جشن تولد اجرا نمایید.

شما می‌توانید نمایش این اسلاید‌ها را از طریق “Windows Media Player” آماده کرده و سپس بر “One Turn Media” بارگیری کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، شما  قادر خواهید بود در برخی صفحات اجتماعی، اسلاید جشن تولد یک سالگی کودکتان را با فامیل‌ها و دوستانی که در نقاط دورترهستند به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید که با دیدن اسلاید جشن تولد کودک شما، برخی از نزدیکان و دوستان  مهربانتان اشک شوق جاری خواهند کرد. از سوی دیگر در آینده فرزندتان خواهد توانست به گذشته بنگرد و بپرسد که در زندگی من از ابتدا چه کسان دیگری حضور داشتند و برای این سوال خود پاسخ‌های تصویری داشته باشد!

2- تم هدیه‌ی کتاب

شما می‌توانید به دوستانی که در جشن تولد یک سالگی فرزندتان شرکت کرده‌اند در هنگام پایان جشن تولد کتابی را با بسته‌بندی زیبا هدیه دهید.

 

 

3- تم “goodie bag”

قبل از جشن و  به تعداد بچه‌های خردسالِ شرکت‌کننده در مهمانی، بسته‌ها یا پاکت‌هایی پر از وسایل کوچک ولی به دردبخور یا تنقلات را به صورت یک‌سان آماده کرده و در پایان جشن تولد این بسته یا پاکت‌های  کوچک را به خردسالان خانواده‌های شرکت‌کننده در جشن تولد هدیه دهید.

محتوای این بسته‌های یک شکل که باید زیبا و با سلیقه بسته‌بندی شوند می‌تواند شامل اقلامی هم‌چون: آدامس، شکلات، بادکنک رنگی و چنین چیزهایی باشد. البته نظر به این که چنین وسایلی فوراً مصرف شده یا به کناری انداخته می‌شوند، می‌توانید به جای آن به کودکان نیز کتاب‌هایی مناسبِ گروه‌های سنی و با بسته‌بندی یک‌سان هدیه دهید. به این ترتیب خاطره‌ی جشن تولدتان در نزدکودکان و بزرگ‌سالان باقی خواهد ماند! چنین هدایایی به مخاطبان القاء می‌کند که جشن‌های تولد فقط برای هدیه دادن و گرفتن نیست بلکه برای تحقق یک روز زیبا برای همه‌ی شرکت‌کنندگان در جشن تولد و ایجاد مهربانی پایدار است!

 

درباره نادر اتابکی

نمی‌دانم چرا یاد شعری از "سهراب سپهری" افتادم که در آن اصطلاح "جشن خطوط" را به کار برده است... امیدوارم با درج مطالبی شیرین در سایت وزین "کیک‌ساز" برایتان "جشن خطوط" برپا کنیم...!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *