Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

شیرینی هایی هستند که در مجالس عزاداری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. رولت خرمایی هم یکی از این شیرینی هاست. به طور کلی خرما، حلوا و شله زرد در سفره های نذری و ایام مذهبی بیش از ایام دیگر محبوب می شوند. پذیرایی در مجالس مذهبی و عزاداری دارای فوت و فن بسیاری است و نیاز به تبحر خاصی دارد. دیگر یک خرمای ساده در جعبه خرما و یا یک دیس حلوای نذری گزینه مناسبی برای سفره های مذهبی نیست.

سفره آرایی، تزیین و چیدمان سفره های مذهبی اهمیت زیادی دارد تا جایی که افرادی به طور حرفه ای به این کار مشغولند. پذیرایی کردن سنت دیرینه ایرانیان است که در همه مراسم عروسی، جشن ها، اعیاد مذهبی و مراسم عزاداری می بایست اجرا شود. نحوه پذیرایی از مهمان ها در مراسم عزاداری تفاوت زیادی با دیگر مراسم ندارد تفاوت اصلی در نحوه برگزاری مراسم و همچنین خوراکی های سرو شده است.

طرز تهیه رولت خرمایی مخصوص مجالس

عزا یا عروسی فرقی نمی کند مهم اینست که هیچ مهمانی بدون پذیرایی مناسب، مجلس را ترک نکند. به این جهت انواع و اقسام لوازم برای مجالس و ایام مذهبی در بازار به فروش می رسد. از شمع های تزیین شده با نوارهای سیاه گرفته تا شیرینی های مخصوص نذری همگی می توانند سفره های نذری را رنگین تر کنند. رولت خرمایی مخصوص مجالس یکی از این شیرینی های خوشمزه است که در این مطلب به آن می پردازم.

مواد لازم برای تهیه رولت خرمایی نذری

  • خرما ۲ کیلو
    روغن ۳ قاشق مرباخوری
    دارچین به اندازه لازم
    زنجبیل به اندازه لازم
    آرد ۳ پیمانه
    گردو به اندازه لازم
    پودر نارگیل به اندازه لازم

طرز تهیه رولت خرمایی مخصوص مجالس

طرز تهیه رولت خرمایی مخصوص مجالس

ابتدا هسته خرما را جدا کنید. سپس همه خرماهای هسته گرفته را یک دور چرخ کنید.

در یک ظرف مناسب روغن ریخته و ظرف را روی حرارت مستقیم اجاق گاز قرار دهید. خرمای چرخ شده را در روغن ریخته و کمی حرارت دهید. حرارت نباید زیاد باشد خرما خیلی زود حالت خشک پیدا می کند.

دارچین و زنجبیل را به خرمای حرارت دیده اضافه کنید. مقدار دقیق و مشخصی برای دارچین یا زنجبیل نمی توان ارائه داد. این قسمت کاملا بستگی به ذائقه شما دارد. نگران مقدار این مواد نباشید. طعم زنجبیل و دارچین با خرما مورد توجه مهمان ها قرار می گیرد.

حال نوبت تفت دادن آرد رسیده ولی قبل از این کار بهتر است آرد را الک کنید. سپس آرد را در یک تابه با حرارت کم تفت دهید. می خواهیم بوی خامی آرد گرفته شود مراقب باشید آرد نسوزد و سیاه نشود.

کمی روغن به آرد اضافه کنید و مرتب هم بزنید. بهتر است روغن را قاشق قاشق اضافه کنید و آرد را هم بزنید. این قسمت شبیه طرز تهیه حلوای نذری است و همه به خوبی با آن آشنا هستید. دیگر مواد برای رول کردن آماده شده.

آماده کردن و رول کردن شیرینی رولت خرمایی

کیسه فریزر را کف یک سینی پهن کرده و کمی روی آن را با روغن چرب کنید. از مایه خرما و دارچین روی این سینی ریخته و با پشت قاشق روی خرما را صاف کنید.

مقداری از آرد تفت داده شده را روی خرماهای سرخ شده بریزید و کمی گردوی خورد شده یا پسته را هم روی این مواد پوشش دهید.

به مرحله رول کردن رولت خرمایی رسیدیم که کمی دقت نیاز دارد. با کمک کیسه فریزر که زیر مواد رولت خرمایی است می توانید رول کردن این شیرینی نذری را به سادگی انجام دهید.

رولت خرمایی را در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شده و خودش را بگیرد. پیشنهاد می کنم حداقل 4 یا 5 ساعت رولت خرمایی در یخچال باشد. رولت هایی که مدت بیشتری در یخچال می مانند بهتر برش داده می شوند و یک تکه باقی می مانند.

برای تزیین می توانید از پودر نارگیل و یا پودر پسته و حتی کنجد استفاده کنید و روی رولت های برش داده را تریین کنید. این رولت ها را تا هنگام مصرف در یخچال قرار دهید تا شکل خوبی داشته باشد. رولت خرمایی مخصوص مجالس و سفره های نذری و مذهبی است که به زیباتر شدن و تزیین سفره کمک می کند.

درباره معصومه فدایی

معصومه فدایی هستم فارغ التحصیل حقوق ولی عاشق کیک و شیرینی. در کیک ساز می تونم ایده های شیرینم رو به واقعیت تبدیل کنم. امیدوارم شما هم از این مطالب لذت ببرید.

1 پاسخ به طرز تهیه رولت خرمایی مخصوص مجالس
  1. بسیار عالی و با سلیقه. سلام وقت به خیر من تصادفا وب سایت شما را پیدا کردم. من هم یک کانال غذاهای بین الملل دارمکه بطور رایگان در اختیار دوستان ایرانی میگذارم. خواستم اگر موافق باشید بعضی از غذاهای شما را باسم شما در کانال خودم بزارم. من خودم خارج ار کشور زندگی میکنم و غذاهای خارجی را ترجمه میکنم و به دوستان ایرانی رایگان عرضه میکنم.
    https://t.me/ghazamelal.

    با تشکر بسیار
    ناهید و جعفر شبان


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *