Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34
عکس شکلات تلخ

شکلات تلخ و 8 خاصیت مفید آن

مصرف روزانه شکلات تلخ بسیار مفید خواهد بود. برای فهمیدن فواید آن مقاله زیر را دنبال میکنیم.

1-ریسک فلج شدن را کاهش میدهد.

با توجه به تحقیقاتی که روی 2000 زن در کشور سوییس انجام شد, زنانی که در طول یک هفته حداقل 45 گرم شکلات تلخ مصرف کرده بودند کمتر ریسک فلج شدن را دارا بودند که حدود 20 درصد خطر ابتلا به این بیماری کاهش پیدا کرده بود.

2-به تقویت عضله قلب کمک می کند.

عکس قلب

مصرف مداوم شکلات تلخ باعث از بین رفتن کلسترول های مضر خون میشود و از طرفی باعث کاهش فشارخون میگردد که این رویه باعث کمتر شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی میشود.

3- باعث احساس سیری میشود.

شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی فیبر میباشد که خوردن آن باعث احساس سیری میشود و تمایل به خوردن چیزهایی که انسان را چاق میکنند کمتر میگردد.

4-با دیابت مقابله میکند

البته به طور قطعی اثبات نشده( دانشمندان در حال تحقیق هستند) اما فرض میشود که خوردن مداوم شکلات تلخ باعث میشود که نیاز بدن به انسولین کمتر شود.

5- محافظ پوست است.

عکس پوست

شکلات تلخ منبعی غنی از فلاونوئید است. فلاونوئید آنتی اکسیدانی است که توانایی محافظت پوست در مقابل اشعه ی یو وی را دارد.اما این را فراموش نکنید که خوردن شکلات دلیلی برای عدم استفاده از کرم ضد آفتاب را ندارد.

6- باعث خفیف شدن سرفه میگردد.

خوردن شکلات باعث جلوگیری از لخته شدن خون میکند و به گردش بیشتر خون کمک میکند و تقریبا خواصی مشابه آسپرین را دارد.

7-باعث تقویت بینایی میشود.

عکس چشم

از آنجایی که خوردن شکلات باعث افزایش گردش خون مخصوصا خونی که به سمت مغز میرود میشود باعث بیشتر رفتن خون به سمت رتینای مغز شده و توانایی بینایی را تقویت میکند.

8-باعث تقویت ذهن میشود.

عکس مغز

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده مقدار خونی که به مغز میرود افزایش یافته و باعث هوشیاری و دقت بیشتر میشود که این رویه باعث افزایش یادگیری میگردد.
این را به یاد داشته باشید نوع شکلاتی که مورد نظر ماست شکلاتی است که حاوی مقدار زیادی فلاونوئید باشد که این نوع شکلات, شکلات بالای 70 درصد است.

با توجه به خواصی که گفته شد مصرف روزانه شکلات تلخ توصیه میشود.

مطالب توسط قسمت آموزش کیک ساز

درباره پویا عباسپور

اين جهان كوه است و فعل ما ندا از ندا ها سوي ما آيد صدا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *