Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

پنکیک ها از انواع کیک های ساده، خوشمزه و مقوی هستند که نیازی به پخت در فر ندارند. پنکیک ها با انواع میوه ها، شکلات، خامه و افزودنی های دیگر تهیه می شوند که هر کدام طعم و مزه ای متفاوت دارند. پنکیک موز یکی از انواع خوشمزه پنکیک و مناسب برای همه گروه های سنی است. طرز تهیه پنکیک موز بسیار ساده است.

اغلب افراد پنکیک را  برای صبحانه مناسب می دانند و این به دلیل مقوی بودن پنکیک موز است. چنانچه کودکان در وعده صبحانه یکی از انواع پنکیک را مصرف کنند مواد مغذی لازم را دریافت می کنند. بزرگسالان و به خصوص ورزشکاران با پنکیک موز انرژی لازم را  برای فعالیت های روزانه کسب می کنند. پنکیک موز یک میان وعده مناسب برای کودکان و بزرگسالان است.

برای افرادی که رژیم لاغری را دنبال می کنند مصرف پنکیک موز تاکید شده است. طرز تهیه پنکیک موز را فرا بگیرید تا یک میان وعده کم چرب و کم کالری را تهیه کنید. مقدار چربی این پنکیک در حد کم بوده و می تواند در وعده صبحانه جایگزین مواد مصرفی دیگر شود.

طرز تهیه پنکیک موز

مواد لازم و طرز تهیه پنکیک موز در منزل

  • آرد 2 لیوان
  • شیر 2 لیوان
  • موز 4 عدد
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر 4 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ 2 عدد
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری
  • دارچین 2 قاشق چایخوری
  • روغن 4 قاشق غذاخوری

پنکیک بدون فر و بر روی شعله مستقیم گاز تهیه می شود. ابتدا یک کاسه بزرگ را برداشته و آرد را در کاسه بریزید. پیشنهاد می کنم همیشه آرد را الک کنید این کار در پخت بهتر کیک ها و پنکیک تاثیر دارد. در واقع با الک کردن هوا داخل آرد می شود. آرد، بیکینگ پودر، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید.

موزها را پوست کنده و در ظرف دیگری موزها را پوره کنید. این کار را با کمک پشت یک چنگال انجام دهید. بهتر است از موزهای شیرین و کاملا رسیده استفاده کنید موزهای  رسیده به راحتی با کمک چنگال نرم می شوند.

طرز تهیه پنکیک موز خوشمزهطرز تهیه پنکیک موز در منزل

موزها را در ظرف مناسبی ریخته و تخم مرغ ها را به موز اضافه کنید. با کمک چنگال تخم مرغ و موز را کاملا مخلوط کنید. در دستورطرز تهیه پنکیک موز نیازی به استفاده از هم زن برقی نیست. همین مقدار که تخم مرغ ها را با موز مخلوط کنید کافی است. برخلاف سایر کیک هایی که در فر تهیه می شوند. برای تهیه پنکیک موز الزامی به جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ ندارید. تخم مرغ ها را به صورت کامل و درسته با موز مخلوط کنید.

شیر را به به مخلوط موز و تخم مرغ اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود. اکنون این مواد را به ظرف آرد بیفزایید و با هم مخلوط کنید. بهتر است مواد پنکیک به مدت یک ربع استراحت کند و سپس برای سرخ کردن استفاده شود.

طرز تهیه پنکیک موز رژیمی

تابه های تفلون و یا هر تابه نچسب دیگری برای سرخ کردن پنکیک مناسب هستند. کف تابه را با روغن چرب کنید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید. زمانی که تابه داغ شد به اندازه یک ملاقه از مواد پنکیک موز را در تابه بریزید. می توانید روی مواد را با استفاده از یک قاشق کمی صاف کنید. بعد از سرخ شدن یک طرف پنکیک موز آن را برگردانده و طرف دیگر را نیز خوب سرخ کنید.

وقتی همه پنکیک ها آماده شد روی پنکیک ها کمی دارچین بپاشید و با حلقه های موز تزیین کنید. اگر مایلید مقداری گردوی خورد شده را به مواد پنکیک اضافه کنید تا خوشمزه تر شود. پنکیک موز در زمان کوتاهی آماده می شود و طرز تهیه پنکیک موز هم بسیار ساده است. اگر از رژیم خاصی پیروی می کنید می توانید با کمی تغییر پنکیک موز را تهیه کنید.

طرز تهیه پنکیک موز مخصوص ورزشکاران

طرز تهیه پنکیک موز رژیمی

برای اینکه پنکیک موز رژیمی را تهیه کنید همین دستور و طرز تهیه پنکیک موز را انجام دهید ولی به جای 2 قاشق شکر از 2 قاشق عسل استفاده کنید. پنکیک موز رژیمی حتی بدون شکر هم خوشمزه است و می توان شکر را به کلی از دستور تهیه پنکیک موز حذف کرد.

برای تهیه پنکیک موز رژیمی از تابه رژیمی استفاده کنید این تابه ها نیازی به چرب کردن و روغن ندارند و برای پخت پنکیک هم فوق العاده هستند.

کسانی که به دلیل کلسترول و یا هر مشکل دیگری نمی خواهند زرده تخم مرغ را مصرف کنند می توانند فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنند. البته در صورتی که زرده ها را در پنکیک موز رژیمی حذف می کنید باید تعداد سفیده تخم مرغ را دو برابر کنید.نوش جان

درباره معصومه فدایی

معصومه فدایی هستم فارغ التحصیل حقوق ولی عاشق کیک و شیرینی. در کیک ساز می تونم ایده های شیرینم رو به واقعیت تبدیل کنم. امیدوارم شما هم از این مطالب لذت ببرید.

1 پاسخ به طرز تهیه پنکیک موز مخصوص
  1. من درست کردم اما خیلی خمیر شد.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *