Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34
کادو روز مادر چی بخرم ؟

کادو روز مادر چی بخرم ؟ در پاسخ به این سوال فقط پیشنهاد خرید انواع و اقسام هدیه روز مادر و زن کافی به نظر نمی‌رسد بلکه حداقل باید به دنبال قواعدی کلی بود و با دانستن آن قواعد، هدیه روز مادر را تهیه کرد.

به این منظور در این مقاله مواردی را از منابع مختلف جهانی برای خوانندگان خوش ذوق کیک ساز گلچین کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

در مورد هدیه روز مادر و هدیه روز زن

هنوز که هنوز است انتخاب هدیه روز مادر یکی از دغدغه‌های رایج در هنگام فرا رسیدن این مناسبت زیباست. گاهی نیز انواع و اقسام کالاهای لوکس و زیبا انتخاب هدیه روز مادر  را دشوارتر کرده و ما را حسابی گیج می‌کند. قصد دارم درجواب سوال کادو روز مادر چی بخرم ؟! به جای معرفی کالاهای مختلف به معرفی انواع علایق مادران بپردازم تا شما خود با کشف تیپ شخصیتیِ مادر عزیزتان هدیه متناسب با روحیه و علایق او را به راحتی تشخیص دهید!

قبل از شروع بد نیست بدانید که اخیراً طبق یکی از نظرسنجی‌ها‌ی به عمل آمده‌ در انگلستان حدود 38 درصد از مادران بریتانیایی گفتند که هدیه‌ای را که به مناسبت روز مادر دریافت کرده‌اند نمی‌پسندند!

از سوی دیگر،  گل، کیک و شیرینی به ترتیب بیش‌ترین طرفداران را به عنوان هدیه روز مادر در بین مادران بریتانیایی داشت و نکته‌ی عجیب این بود که حدود 5 درصد از مادران پرسش‌شونده گفتند که ترجیح خاصی برای دریافت هدیه روز مادر ندارند!  برخی از مادران مذکور نیز  بهترین هدیه را یک روز خواب راحت و یا وقت‌گذرانیِ بدون دغدغه و استرس ذکر کردند!

پاسخ به سوال کادو روز مادر چی بخرم ؟!

هر کشور و منطقه‌ای بنا بر آداب و رسوم و فرهنگ خود می‌تواند سلایق مادرانه‌ی متفاوتی داشته باشد، اما ما صرف‌نظر از این تفاوت‌های منطقه‌ای و  فرهنگی راهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در همه‌ جا برای انتخاب هدیه روز مادر و زن جوابگوست!

شما می‌توانید مادر خود را در یکی از تیپ‌های علاقمندی‌ِ گفته شده در زیر بیابید و بنا بر تیپ شخصیتی او یکی از هدایایی را که پیشنهاد شده برایش تهیه کرده و یا خود هدیه‌ی مناسب‌تری بر طبق نوع علاقمندی‌های او بیابید.

هدیایی که هر مادری می پسندد

یک سری هدایا وجود دارد که به سلیقه و علاقه مادران ربطی ندارد و همه مادران از آن ها لذت می برند. اول از همه یادتان باشد، مادر عاشق فرزندش است. همین که در کنار او باشید و به او سر بزنید، موجب شادی او می شود. حتی اگر از شما دلگیر باشد، مطمئن باشید عذر خواهی شما را می پذیرد.

یک روزتان را وقف مادرتان کنید

هدیه روز مادر - یک روز با مادر

یک روز خود را به مادر اختصاص دهید و با او بیرون بروید.

مشغله و گرفتاری های خود را برای یک روز هم شده کنار بگذارید و به خدمت مادر بروید. این خودش 80 درصد کار است. آنجا برای 20 درصد بقیه اش برنامه ریزی کنید. مثلا با او به یک گردش داخل شهر بروید. به دیدن موزه ها و پارک ها یا سینما بروید. اگر دوست دارد از بستگان کسی را ببیند (مثلا خواهر یا برادرش) او را همراهی کنید. شاید دلتنگ گذشتگان باشد؛ یک سفر به بهشت زهرا می تواند حال او را بهتر کند. او را به یک ناهار خوب و سبک دعوت کنید. حتما می پرسید کادو روز مادر چی بخرم ؟ حتما لازم نیست کادو بخرید. می توانید یک یادگاری از این روز به او بدهید. حتی در حد یک عکس از این روز. مطمئن باشید این یکی از هدیه هایی است که هیچ وقت فراموش نخواهد کرد.

آشتی کنید

آشتی کردن با مادر

اگر بین شما و مادرتان کدورتی هست، در اولین فرصت برای آشتی پیش او بروید.

اگر کدورتی بین شما و مادرتان وجود دارد، منتظر روز مادر یا روز تولدش نشوید. همین امروی یک گل و کادو به دست بگیرید و به دیدن او بروید. حتی اگر فکر می کنید در موضوع اختلاف حق باشماست، از حق خود بگذرید. بدانید مادر شما در طول زندگی اش خیلی بیشتر از اینها برای شما از حق خود گذشته است.

گل و کیک و شیرینی

کیکک هدیه به مادر - کیک تولد مادر

کمتر کسی را سراغ دارم که از گل، کیک و شیرینی بدش بیاید. شاید مادر شما رژیم یا پرهیزی در مصرف کیک و شیرینی داشته باشد ولی از شیرینی مناسب رژیمی خوشحال می شود. حتی اگر خود مادر هم شیرینی نخورد، بردن جعبه شیرینی در خانواده، خوشحالی و هیجان همه حاضزان -مخصوصا بچه ها- را برمی انگیزاند. از سایت کیک ساز (همین سایت) می توانید کیک مخصوص مادرتان را طراحی کنید و سفارش دهید در زمان مورد نظر شما به دست مادرتان برسد.

هدیه برای مادران با سلیقه های مختلف

در ادامه به پیشنهاد هدیه هاس مناسب برای مادران با سلیقه ها و علایق مختلف می پردازیم.

مادران ساده و بی تکلف

اگر مادر عزیز شما مادری ساده و بی‌تکلّف است می‌توانید با نوشتن و یا خواندن یک شعر و یا جمله‌ا‌ی محبت‌آمیز به مناسبت روز مادر شاهد پرشدن چشمان او از اشک شوق باشید. می‌توانید برای چنین مادر بی‌نظیری یکی از هدایای زیر را انتخاب کنید و یا کلاً هدیه‌ای برگزینید که در آن نفس صمیمیت و صفا مهم‌تر باشد، مثلاً:

جعبه‌ای پر از  شکلات که بر روی آن پیغامی محبت‌آمیز نوشته شده باشد- یک قاب عکس زیبا شامل عکس شما و مادرتان به همراه گلی که بیش‌تر دوست دارد-  کیک تصویری که تصویر شما و مادرتان در یک سفر خوش بر روی آن نقش بسته باشد. (با کیک ساز تماس بگیرید)

مادران پرمشغله‌تر از حد معمول

بسیارند مادرانی که در آرزوی استراحت و لذت بردن از زندگی هستند. این مادران دایم در تقلا و استرس بوده و یک لحظه آرام وقرار ندارند. اگر چنین مادر فداکاری دارید می‌توانید او را به یک هتل خوب ببرید! بله، تعجب نکنید، بگذارید لااقل یک روز در یک هتل خوب استراحت کند و از زندگی لذت ببرد! و یا او را به عضویت باشگاه‌هایی مانند باشگاه “یوگا” درآورید تا به منظور تمدد اعصاب و رهایی از استرس به او کمک کرده باشید.

مادران عاشق طبیعت

اگر مادری دارید که به سیاحت و رفتن به دامن طبیعت علاقه‌ی زیادی دارد. می‌توانید ایده‌هایی در رابطه با طبیعت را  برای هدیه روز مادر و زن در نظر بگیرید. به عنوان مثال شما قادرید برای مادرتان  باغچه‌ای کوچک در بالکن خانه بسازید که در آن بعضی از سبزیجات یا گیاهان آپارتمانی را پرورش دهد و یا باغچه‌ای برای پرورش گل‌هایی که آن‌ها را بیش‌تر دوست دارد بسازید.

البته خیلی احتمال دارد همین الآن بالکن شما پر از گلدان باشد. پس حالا می توانید یک چیزی به آن مجموعه اضافه کنید. مثلا یک گلدان زیبا، یا یک گیاهی که می دانید مادر به دنبال خریدش بوده ولی فرصتش پیش نیامده. یا حتی خریدن لوازم کمکی مقل بیلچه، دستکش، آبپاش یا اسپری و یا مکمل های گیاهی که البته باید در یک بسته بندی زیبا قرار گیرد. شاید یک پیشنهاد بهتر خرید وسایلی باشد که بتواند مشکل آبیاری گیاهان را حل کند تا مادر با خیال راحت به مسافرت بیاید. مثل سیستم های آبیاری قطره ای که تایمر دارند، یا ازتفاده از دانه های ژله ای که آب را در خود ذخیره می کنند.

مادران هنردوست

اگر مادری دارید که از آثار هنری خیلی خوشش می‌آید و در کل به ظرایف اشیاء و محیط اطراف خیلی حساس است، می‌توانید هدیه‌ای در رابطه با تابلوهای نقاشی، صنایع دست‌ساز و حتی سازهای دکوراتیو را برایش در نظر بگیرید.

او می‌تواند تابلوی نقاشیِ تهیه شده توسط شما را در اتاق خواب یا هر نقطه‌ای از خانه بیاویزد و هدیه‌اتان برایش هدیه‌ای ماندگار باشد. هم‌چنین می‌توانید مادران هنردوست را به نمایشگاه، تئاتر یا یک کنسرت موسیقی که مدت‌هاست آرزوی رفتن به آن‌جا را دارد ببرید. این  نیز می‌تواند یک هدیه‌ی متنوع و جالب برای روز مادر باشد. یا کیف ها و لباس های دست دوز و رنگی برای آن ها تهیه کنید. شاید خرید ابزاری که تاحالا مادر شما از آن استفاده نکرده و فکر می کنید می تواند به آن علاقه مند شود، تغییری در حال او ایجاد کند. مثلا یک ساز موسیقی جدید شاید او را عاشق موسیقی کند، یا یک بوم و لوازم نقاشی، هنر خفته او را شکوفا کند.

مادران ورزش دوست یا ورزش کار

هدیه تولد برای مادران ورزشکار

برای مادران ورزشکار، می توانید هدایای ورزشی بگیرید

اگر شما مادری دارید که به تنهایی یا با دوستانش به سالن‌ها یا استخرهای ورزشی رفت‌و‌آمد دارد برای او آن عده از وسایلی را به عنوان هدیه روز مادر و زن بخرید که بتواند در رابطه با ورزش مورد علاقه‌اش از آن‌ها استفاده کند: ساک ورزشی- لباس گرم‌کن – لباس حرارتی- کفش ورزشی و سایر اشیایِ مرتبط با ورزش از این زمره‌اند. شاید هم بتوانید یک اشتراک یک ساله از باشگاه یا استخر نزدیک محل سکونت او برایش بخرید. البته بهتر است قبل از خرید اشتراک، یکی دو بار برای او بلیت باشگاه یا استخر را تهیه کنید و پس از استفاده نظر او را جویا شوید. شاید اینجوری غافلگیری (سورپرازش) کم شود، ولی احتمال اینکه مادر از هدیه شما استفاده نکند کمتر می شود.

هدیه مادران مذهبی تر

هدیه روز مادر - زیارت امام رضا

هدیه روز مادر، زیارت امام رضا (عکس آقای علی ضیا مجری تلویزیون و مادرش)

خب شاید برای خیلی از مادران، هیچ هدیه ای به اندازه زیارات اماکن متبرکه لذت بخش نباشد. مثلا می توانید ترتیب یک سفر برای زیارت امام رضا (ع) را بدهید. یا حتی یک سفر یک روزه به یک امامزاده نزدیک رو، دور هم درنظر بگیرید. حتما خودتان مادر را همراهی کنید و اگر می توانید نزدیکان را مثل پدر یا خواهر و برادر ها را به این سفر دعوت کنید.

هدیه برای مادران کارمند

هدیه مادران کارمند

مادران کارمند و شاغل

مادرانی که بیرون از خانه کار می کنند، وقت کمتری برای انجام امور خانه دارند و همیشه با عجله از سر کار خود به منزل می آیند تا چیزی عقب نیافتد. برای این مادر ها، کمک هدیه خیلی مفیدی هست. مثلا می تونید بگید ظرف ها رو یه مدتی شما می شورید، یا ماشینش رو ببرید تعمیرگاه یا کارواش اساسی (کلا خانم ها با تعمیرگاه مشکل دارند و اگر این کار رو براش بکنید کمک بزرگی بهش کردید). یا براش کتاب های صوتی توی زمینه مدیریت و بهره وری بگیرید.

هدیه برای مادران نوستالژیک

برای بعضی از مادران، زیباترین هدیه، هدیه‌ایست که خاطرات گذشته را برایشان زنده کند. می‌توانید هدیه‌ای را تدارک ببینید که مربوط به ایامی باشد که با مادرتان به سر برده‌اید و یا او از آن ایام خاطرات بسیار خوشی دارد. با یک عکس خاطره‌انگیز در درون قاب عکسی زیبا و یا حتی نقش و نوشته‌ای خاص و خاطره‌انگیز بر  روی یک لیوان نیز می‌توانید مادر احساساتی و نازنینتان را  شاد کرده و لحظات خوبی را برایش فراهم کنید.

هدیه برای مادرانی که از فرزندانشون دورند

هدیه برای مادران دور از بچه ها

هدیه به مادرانی که از فرزندانشون دور هستند

برخی مادران به خاطر شرایط کاری، تحصیلی یا زندگی فرزندانشون از اونها دور می شوند. یک هدیه مناسب برای اون ها تهیه ابزار مناسب برای برقرار کردن ارتباط مستقیم و آسان با فرزندانشون هست. البته فقط خریدن مثلا یک گوشی تلفن هوشمند کافی نیست. شما باید راه حل رو براشون تهیه کنید نه ابزار رو. حتما نرم افزار با کیفیت مناسب این کار روی دستگاهی که خریدید نصب کنید. نرم افزار باید روی گوشی بقیه بچه ها که قراره با مادر صحبت کنند نصب باشه و البته دسترسی با اینترنت داشته باشند. مطمئن بشید کار با نرم افزار به اندازه کافی ساده هست و احتیاج به فیلتر شکن یا تنظیمات خاص نداره. با گذاشتن آیکن مناسب روی صفحه و تنظیمات لازم، به مادر یاد بدید چطوری با حد اکثر 3 یا نهایتا 4 دکمه تماس برقرار کنه.

فقط فراموش نکنید که در پاسخ به سوال کادو روز مادر چی بخرم ؟! حرف اول را تطابق هدیه شما با روحیه و علایق مادرتان می‌زند. روز مادر همیشه مبارک و موفق باشید!

خاطرات هدیه های روز مادرتان را به ما هم بگویید

دوست داریم خاطره های شنیدنی شما از روز مادر را به بقیه درمیان بگذارید. ترویج قدردانی از زحمات مادرانی که عمر خود را وقف بزرگ کردن فرزندانشان کرده اند، وظیفه همه ماست 🙂

خاطرات خود را در قسمت نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

درباره نادر اتابکی

نمی‌دانم چرا یاد شعری از "سهراب سپهری" افتادم که در آن اصطلاح "جشن خطوط" را به کار برده است... امیدوارم با درج مطالبی شیرین در سایت وزین "کیک‌ساز" برایتان "جشن خطوط" برپا کنیم...!

8 دیدگاه در کادو روز مادر چی بخرم ؟
  1. واقعا مفید بود. چقدر خوش فکرانه نوشته شده .

  2. سلام،بسیار زیبا بود:باتشکر

  3. بسیار عالی بود . من مامانم با این چیز ها خیلی خوش حال نمیشه همیشه میگه برای من سلامتی و خوش حالی شما برام مهمه نه کادو و نه چیز دیگه البته منو خواهرم براش خط چشم که خیلی دوست داره و عطر ملایم
    مامان من هر عطری مثل عطرایی که تند هستن . ولی مگر اینکه خودش باشه ? این طوری من خودم ده ساله هستم دوست دارم مامانم خیلییییییییییی خوش حال باشه و بخنده من هم خیلی دوست دارم ❤️❤️❤️❤️❤️

  4. خیلی با حال بدو خیلی خوشم امد ممنون

  5. عالی بود⁦❤️⁩اما من برای مادرم یه تابلو و لباس خریدم
    خیلی خوشحال شد
    بهم گفت که ازم انتظار نداره⁦❤️⁩
    اما مگه میشه روز تولد یا روز هیچی کادو نگیریم 💏💏💏
    عاشقتم مامان گلم

  6. عالی بود من ۱۱سالمه و این مطالب برام کاملا مفید بود 🤩🤩

  7. مامان من از اینا خوشش نمیاد چی کار کنم منم یه جورایی بی احساسم و نمی تونم چنین جمله هایی رو بنویسم موندم دیگه همم خودم نمی تونم بیرون برم چون کوچیکم و کرونا هم وجود داره


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *