Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34
آویزک، بازی مناسب جشن تولد

آویزک، بازی مناسب برای همه سنین

بهترین بازی‌های جشن تولد شایدآن‌هایی باشند که نه تنها کودکان، بلکه نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان نیز بتوانند در آن شرکت کنند! اگر می خواهید یک بازی برای همه سنین و پر از انرژی داشته باشید، آویزک (بازی خوراکی های آویزان) را امتحان کنید…

اگر در یک جشن تولد فقط کودکان از بازی‌های جشن تولد لذت ببرند نقش بزرگ‌سالان تا حد مراقبت یا نظاره‌گری تقلیل پیدا می‌کند و جشن تولد در حقیقت به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود که گروهی از آن‌ها در عمل در آن شرکت ندارند، اما اگر بازی‌های جشن تولدِ انتخاب شده توسط شما طوری باشد که همه‌‌ی افراد شرکت‌کننده در جشن تولد بدون توجه به سن و سالشان بتوانند به راحتی در آن شرکت کنند البته که جشن تولد، فوق‌العاده جذاب و پر از خنده و تفریح بوده و در نهایت به یک خاطره‌ی جمعی ماندگار تبدیل خواهد شد که یادآوری آن دل‌ها را به یک‌دیگر نزدیک‌تر خواهد کرد…!

یکی از  این بازی‌ها که شما نیز می‌توانید در جشن تولد کودکان و نوجوانان با شرکت افراد خردسال و بزرگ‌سال آن را انجام دهید” بازی آویزک” است.

هر چند که شما می‌توانید “بازی آویزک”را در فضای بسته نیز انجام دهید ولی بازی “آویزک” در حقیقت برای بازی در فضای باز طراحی شده است و زیبایی آن با انجامش در فضای باز دو چندان می‌گردد.

 

بازی خوراکی معلق

 

روش بازی آویزک

“بازی آویزک” بسیار ساده است و شاید مشابه آن را در برخی از “شو”های تلویزیونی نیز دیده  باشید.

یک رشته ریسمان ضخیم پلاستیکی را به طول 3 تا 5 متر و به ارتفاع حدود 2 متر  بین دو ستون یا دو درخت و یا هر گره‌گاهی که می‌توانید برای آن در نظر بگیرید محکم نصب می‌کنید، سپس از این ریسمان سرتاسری چند ریسمان پلاستیکی دیگر را با ارتفاع‌های متفاوت به صورت عمودی گره می‌زنید و سر دیگر آن را از یک شیرینی حلقوی که نه زیاد نرم باشد و نه زیاد خشک و سخت، رد می‌کنید. حتماً به این نکته دقت کنید که محل گره‌های ریسمان‌های کوتاه عمودی در هر دو سو باید به صورت حلقوی و آزاد باشند (مطابق تصویر)

وقت شروع بازیه

خب! آماده‌اید؟! همه‌ی شرکت‌کنندگان در مسابقه با هم روبروی شیرینی‌های آویزان قرار گرفته و با شمارش یکی از شرکت‌کنندگان بدون استفاده از دستانشان و فقط با استفاده از دهان سعی خواهند کرد که شیرینی را بخورند. هر کس که زودتر موفق شود شیرینی را بخورد او برنده است و اگر در وسط مسابقه و هنگام خوردن شیرینی، ناگهان شیرینی از ریسمان جدا شده و  به زمین بیفتد فرد مذکور بازنده محسوب می‌شود.

 

بازی خوراکی آویزان یا آویزک

 

دقت داشته باشید که ارتفاع طناب پلاستیکی افقی و طناب‌های کوتاه‌تر عمودی مناسب قد همه‌ی افراد شرکت‌کننده در جشن تولد باشد تا در صورت تمایل، همه از پیر و جوان بتوانند در این بازی صمیمی و خنده‌دار شرکت کرده و کلی تفریح کنند…! تولد خوش بگذره!

درباره نادر اتابکی

نمی‌دانم چرا یاد شعری از "سهراب سپهری" افتادم که در آن اصطلاح "جشن خطوط" را به کار برده است... امیدوارم با درج مطالبی شیرین در سایت وزین "کیک‌ساز" برایتان "جشن خطوط" برپا کنیم...!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *