Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

برای انجام یکی از بازی‌های جشن تولد به نام بازی” توپ و جوراب” که در واقع نوعی مسابقه است، محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و از کودکان، نوجوانان تا بزرگسالان می توانند از آن لذت ببرند و هر جشن تولدی با اجرای این بازی شادتر و به یادماندنی‌تر خواهد شد! بازس توپ و جوراب، همراه با خنده و نشاط زیادی است و مناسب محیط های باز مانند پارک است. اگر می خواهید بازی های دیگری برای جشن تولد ببینید، به مطالب مرتبط با بازی های جشن تولد سری بزنید.

خلاصه و هدف بازی

سرنگون کردن بطری‌های پر از آب با حرکات سر به صورت هم‌زمان و توسط شرکت‌کنندگان در بازی‌های جشن تولد در مدت زمان 1 دقیقه و یا هر مدت زمانی که تعیین کنید!

این بازی برای محیط باز مناسب تر هست هرچند در منزل هم می شود اجرا شود. با توجه به فعالیت فیزیکی لازم برای این بازی، تحرک و پویایی جشن خود را می تواندید از این راه بیشتر کنید. بازی توپ و جوراب، تقریبا محدودیت سنی ندارد و از 4 سال تا سنین بالا قابل بازی کردن و لذت بردن است.

نحوه‌ی بازی توپ و جوراب

شرکت‌کنندگان در بازی‌های جشن تولد، یک عدد توپ شبیه به توپ بیس‌بال یا تنیس (توپ کوچک ولی تا حدی سنگین) داخل جوراب ساق بلند شیشه‌ای زنانه گذاشته و آن را سرشان کرده و تا ابروان خود پایین می‌کشند! و با شروع مسابقه سعی می‌کنند با حرکات دَورانی سرشان هر چه سریع‌تر بطری‌های آب(معدنی)پر و یا خالی را سرنگون کنند!(مطابق با تصویر)

 

بازی توپ و جوراب

توپ و جوراب برای انداختن بطری های آب

 

البته بازی‌کنان باید دست‌هایشان را پشت کمرشان حلقه کنند و حق استفاده از دست‌هایشان را ندارند، هم‌چنین این بازی احتیاج به یک نفر داور و گرفتن تایم خواهد داشت.

شما می‌توانید این بازی را به سه طریق انجام دهید:

1- به صورت هم‌زمان و در محوطه‌ا‌ی الزاماً باز تمام بازیکنان در حالی که در اطراف خود تعداد مشخصی بطری آب با فواصل یکسان داشته باشند و با فرمان داور مسابقه شروع به حرکت و انداختن بطری‌ها کنند که در این روش پس از پایان زمان مسابقه برنده سریعاً مشخص خواهد شد.

2- در روش دوم که کمی طولانی‌تر ولی خنده‌دارتر نیز هست. افراد شرکت‌کننده در بازی جشن تولد در مقابل تعداد مشخصی از بطری‌های آب (معدنی) قرار می‌گیرند و با فرمان داور سعی می‌کنند با حرکات سر خود به ترتیب، بطری‌های آب را سرنگون کنند.

پس از انجام این عمل توسط تمام شرکت‌کنندگان باز هم کسی که در زمان تعیین شده بیش‌ترین تعداد بطری‌های آب را با حرکات سر انداخته باشد برنده‌ی مسابقه خواهد بود.

3- دو نفر روبروی هم قرار گرفته و اقدام به سرنگون کردن بطری‌های متعلق به قسمت خود کنند (مطابق آخرین تصویر مقاله)

انجام این روش نسبت به روش اول به فضای کم‌تری نیاز دازد و انجام آن  در مکان‌های سربسته نیز امکان پذیر است!

امیدواریم که برنده‌ی بازی‌های جشن تولد شما باشید… تولد خوش بگذره!

 

مسابقه انداختن لیوان با توپ و جوراب

مسابقه دو نفری بازی توپ و جوراب

 

تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید…

لطفا اگر از این بازی لذت بردید یا نظری در مورد نحوه انجام آن دارید یا پیشنهاد بازی بهتری را دارید، با بقیه به اشتراک بگذارید.

درباره نادر اتابکی

نمی‌دانم چرا یاد شعری از "سهراب سپهری" افتادم که در آن اصطلاح "جشن خطوط" را به کار برده است... امیدوارم با درج مطالبی شیرین در سایت وزین "کیک‌ساز" برایتان "جشن خطوط" برپا کنیم...!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *