Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34
بازی ها و مسابقه جشن تولد بزرگسالان

بازی ها و مسابقه جشن تولد بزرگسالان را دوست دارم. قرار نیست ما در جشن تولد کودکان یا بزرگسالان ساکت و خاموش گوشه‌ای بنشینیم و فقط نظاره‌گر این و آن باشیم. بازی، حق مسلم ماست!

در این مقاله منتخبی از بازی های جشن تولد بزرگسالان را برای خوانندگان نکته‌سنج وبلاگ کیک ساز

گلچین کرده‌ام. با ما همراه باشید…

4 بازی خنده دار برای جشن تولد بزرگسالان

1– مسابقه توپ و کاسه

بازی توپ و کاسه

این بازی ترجیحاً بین دو یا چند نفر و به مدت 30 ثانیه انجام می‌شود. هر یک از دو یا چند بازیکن، کنار هم  روی صندلی می‌نشینند و چشمانشان با چشم‌بند بسته می‌شود. آن‌ها کاسه یا  ظرفی بزرگ  پر از گلوله‌های  پنبه‌ای یا شیی مشابهِ آن را روی زانوان خود قرار داده و ظرف دیگر را با دست، بالای سرشان نگه می‌دارند.  طی مدت 30 ثانیه هر کس موفق شود توپهای پنبه‌ایِ بیش‌تری را از ظرفِ قرار گرفته بر روی زانوانش برداشته و  به داخل ظرف بالای سرش پرتاب کند برنده است! بازیکنان نباید دستشان را از سینه‌اشان بالاتر بیاورند.

دقت به قیافه‌ی افراد مختلف در هنگام این بازی و نشانه‌گیری ذهنی آن‌ها و تاثیر این نشانه‌گیری ذهنی بر حالات قیافه‌اشان و به خطا رفتن‌ توپ‌ها و عکس‌العمل آن‌ها و حرف‌ها و خنده‌های مهمانان دیگر، شما را متوجه خواهد کرد که پول چندین فیلم کمدی را صرفه‌جویی کرده‌اید، حالا نخند، کی بخند…!

 

2– مسابقه بادکنک و لیوان

بازی بادکنک و لیوان

این بازی به نوبت انجام می‌گیرد و با 2 تا 6 نفر قابل بازی است.

نحوه‌ی بازی به این صورت است که هر شخص یک بادکنک دارد که آن را باد کرده ولی سرِ بادکنک را با نخ نمی‌بندد. فرد شرکت‌کننده در بازی، در نوبت خود، روبروی ردیف لیوان‌های خالی قرار می‌گیرد و سعی می‌کند با کنترل تخلیه‌ی هوای درون بادکنک و گرفتن آن روبروی لیوان‌ها  تعداد بیش‌تری از لیوان‌های یک‌بار مصرف را سرنگون کند! پس از تخلیه‌ی کامل هوای بادکنک دوباره آن را باد کرده و منتظر نوبت بعدی خود برای سرنگون کردن لیوان‌ها می‌شود.

در هر نوبت کسی که بتواند بیش‌ترین تعداد لیوان‌های یک بار مصرف را تا خالی شدن باد بادکنک سرنگون کند برنده‌ی بازی خواهد بود. باد کردن مداوم بادکنک و تخلیه‌ی هوای آن و نوع حرکات و شدت و ضعفی که بازیکنان در تخلیه‌ی هوای بادکنک‌هایشان به خرج می‌دهند و حالات عجله و استرس و باد کردن بادکنک، هر یک سوژه‌ای برای کلی خنده و تفریح در جشن تولد شما خواهد بود!

3– مسابقه لواشک خوری نواری (بازی رول میوه‌ای)

بازی رول میوه‌ای

این بازی با استفاده از نوعی رول‌ میوه‌ای (Fruit Roll) یا لواشک هایی که به شکل توار بلند بریده شده اند و یا خوردنی‌هایی مشابه که حالت رشته مانند دارند قابل انجام است و تعداد نفرات شرکت‌کننده محدودیتی ندارد.

بازی فوق، یکی از بازی های جشن تولد بزرگسالان است که به شدت در آب کردن یخِ مهمانی‌های بزرگسالان موثر بوده و تجربه شده است!

شرکت‌کنندگان در بازی، یک طرفِ رول میوه‌ای باریک و دراز  را در دهانشان قرار داده و دست‌هایشان را پشت کمرشان قفل می‌کنند و با فرمان داور مسابقه به سرعت رل میوه‌ای را فقط با استفاده از حرکات دهانشان می‌خورند هر کس زودتر موفق شود برنده است.

تا خودتان در جشن تولد این بازی را امتحان نکرده‌اید نمی‌توانید به انواع و اقسام اتفاقات و اداهای خنده‌داری که در ضمن این بازی پیش خواهد آمد و گاه تا سال‌ها ضمن خاطرات خانوادگی گفته خواهد شد پی ببرید!

4- مسابقه کلوچه رو چشم (صورت و کلوچه)

بازی چشم و کلوچه

این بازی بین مهمانان بزرگسال جشن تولد به حالت نوبتی انجام می‌گیرد. فرد شرکت‌کننده در بازی، یک شیرینی کوچک، حدوداً به اندازه‌ای که در تصویر مربوطه مشاهده می‌کنید بر روی یکی از چشم‌هایش قرار داده و در حالی که سرش را بالا و رو به عقب نگاه داشته سعی می‌کند که فقط با استفاده از حرکات عضلات صورتش شیرینی یا کلوچه‌ی کوچک را وارد دهانش کرده و بخورد!

تجسم کنید که این بازی و شکلک‌هاو تلاش‌های هر یک از افراد خانواده و فامیل  چه بمبی در جشن خواهد ترکانید. بمب خنده!

جشن تولد خوش بگذره…!

درباره نادر اتابکی

نمی‌دانم چرا یاد شعری از "سهراب سپهری" افتادم که در آن اصطلاح "جشن خطوط" را به کار برده است... امیدوارم با درج مطالبی شیرین در سایت وزین "کیک‌ساز" برایتان "جشن خطوط" برپا کنیم...!

3 دیدگاه در بازی ها و مسابقه در جشن تولد بزرگسالان
  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون. من از مسابقه اول بیشتر خوشم اومد و ازش استفاده خواهم کرد.
    حالا منم یه مسابقه بهتون پیشنهاد میدم؛ یکی از مهمانان داوطلب شده و اسمی مانند”کیکاووس” یا “مظفر” رو به حالت های : خنده،گریه،ترس،عصبانی،عاشقانه و . . . صدا بزنه.
    بازم ازتون ممنونم

  2. دیدگاه *خیلی خیلی خیل خیلی خیلی عالی بود


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *