Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

هر زوجی به دنبال آن هستند که جشن عروسی منحصر به فرد و خاطره انگیز برای خود و میهمانانشان رقم بزنند. حال تصور کنید در جدول برنامه‌های پذیرایی عروسی، شما به مهمان‌های خود یک بالن بادکنکی بدهید! این اقدام شما حتما آن ها را شگفت زده خواهد کرد.

بالنی که در زیر شرح ساخت آن ذکر شده یک بالن ساده الگو گرفته شده از روی بالن واقعی است. لازم به ذکر است این ایدهسرگرم کننده، مناسب برای جشن عروسی های تابستانی است که هوا گرم بوده و بالن مناسب فصل است.

مرحله 1: آماده سازی وسایل لازم برای ساخت بالن

برای شروع ساخت بالن با توجه مهمان‌های خود وسایل زیر را آماده کنید:

  1. بادکنک‌های سفید(رنگ بادکنک بنابر سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد)
  2. سبدهای کوچک
  3. سنگ شیشه ای و یا تیله(سنگ های کوچک و منظم مناسب است)
  4. گل های کوچک (طبیعی یا مصنوعی)
  5. روبان مطابق با رنگ بادکنک (برای رنگ سفید بادکنک روبان به رنگ هلویی و خاکستری مناسب است)
  6. سیخ چوبی کوچک
  7. تعدادی شماره به تعداد مهمان‌ها یا تعداد میز‌های پذیرایی برای چسباندن روی بادکنک‌ها
  8. دستگاه چسب زن
  9. چسب تفنگی گرم و چسب مایع
  10. قیچی

مرحله 2 و3: محکم کردن بادکنک بر روی چوب و چسباندن روبان دور چوب برای زیبایی

شما برای باد کردن باد کنک‌ها دو راه دارید یا از بیرون بادکن‌های بادکرده و آماده بخرید و یا با روش های زیر بادکنک را باد کنید:

  1. استفاده از پمپ‌های کوچک برای باد کردن بادکنک
  2. استفاده از روش قدیمی (یعنی با دهان بادکنک را باد کنید)

در انتها از محکم بسته شدن در بادکنک‌ها  مطمئن شوید؛ سپس دور چوب را با روبان تزیین کنید و مطابق شکل، روبان را به دور چوب ببندید و با چسب مایع روبان را محکم کنید.

 

 مرحله4: چسباندن چوب  بر روی سبد و قرار دادن سنگ‌های شیشه‌ای در ته سبد برای سنگین شدن سبد

پایه هر بادکنک را به وسیله چسب به کف سبد محکم کنید. سپس یک سیخ چوبی را  به صورت افقی مطابق شکل در سبد نصب کنید؛ با استفاده از یک تکه روبان و چسب گرم دو تکه چوب را به هم محکم کنید. همچنین دو طرف سیخ چوبی که به صورت افقی در سبد قرار داده‌اید را با چسب گرم تفنگی به سبد بچسبانید.  در نهایت سبد را با تیله و یا سنگ‌های شیشه‌ای پر کنید.

 

مرحله 5: تزئین بالن با روبان و گل

برای اینکه بالن شما شبیه بالن واقعی به نظر برسد لازم است که روی بادکنک را با روبان‌هایی از جنس ساتن، تزئین کنید. نوار‌های باریک روبان را در رنگ‌های مختلف آماده کنید و انتهای آن‌ها را یکی یکی به قسمتی که سیخ چوبی و دسته بالن را محکم کردید ببندید.

تعداد روبان ‌ها را طبق شکل زیاد کنید و در هنگام قراردادن روبان روی بادکنک هرگز از چسب گرم استفاده نکنید.حدود 5 یا6 روبان رنگی برای تکمیل کار کافی است. در پایان کار برای ایجاد یک حس خوب در مهمان‌های خود گل طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید.

 

 مرحله6: شماره گذاری بالن‌ها

برای زیباتر شدن کار و دوست داشتنی تر کردن این ایده می‌توانید بالن‌ها را شماره گذاری کنید. اگر شما تصمیم بگیرید که بالن‌ها را به تعداد میزها شماره گذاری کنید، بر روی هر میز یک بالن با شماره همان میز قرار دهید.

 

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *