Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34
جشن تولد پسرانه با تم فضایی

 

توضیح: کیک تولد، گل سرسبد ملزومات یک جشن تولد است اما همه‌ی یک جشن تولد نیست! متاسفانه در فضای وب فارسی بیش‌تر به نمایش انواع و اقسام کیک‌ تولد پرداخته شده و کم‌تر مطلبی در رابطه با الهام‌بخشی و دادن ایده به خانواده‌ها برای برگزاری جشن تولدِ هدفمند منتشر می‌شود!

امیدواریم بتوانیم با همکاری تیم سخت‌کوش سایت “کیک ‌ساز” و طی سلسله مقالاتی تحت عنوان “ایده‌های مدرن برای جشن تولد کودکان،” قدمی هر چند کوچک برای هر چه جالب‌ و شادتر برگزار شدن جشن تولد کودکان دلبندتان بر‌داریم. با “کیک‌ ساز” همراه باشید!

خلاصه‌ی ایده‌ی جشن تولد فضایی

یافتن ایده برای جشن تولد کودکان موضوعی است که در عین حال که به نظر ساده می‌رسد می‌تواند ذهنتان را خسته کند بی‌آن که به ایده‌ی قانع‌کننده‌ای برسید! اکنون ما یکی از طرح‌های “اوکی” شده در این مورد را بریتان شرح می‌دهیم.

سفر به فضا و موضوعات فضایی بسیار مورد علاقه‌‌ی پسربچه‌ها بوده و اجرای چنین جشن تولد خلاقانه‌ای می‎‌تواند دنیایی از شور و هیجان را برای پسر کوچولوی عزیزتان به ارمغان آورد، طوری که تا سالیان سال خاطره‌ی خوش این جشن، جزو شیرین‌ترین خاطراتش باشد! شما قادرید جشن تولد فضایی را برای پسربچه‌های 3 تا 7 ساله برگزار کنید.

ملزومات به کار رفته در ورژن جدید این ایده به خاطرالقاء مفهوم فضا، بیش‌تر  به صورت تک رنگ اجرا می‌شود و خود این تک‌رنگ بودن که در رابطه  با تجسم کاینات است نوعی خلاقیت مدرن در استفاده از رنگ‌ها (سفید و شکلاتی) در جشن تولد است.

فراموش نکنید که همیشه در یک ایده‌ی خوب برای برگزاری جشن تولد کودکان،  لازم است هماهنگی ملزومات به کار رفته و نیز کیک تولد با ایده‌ی اصلی جشن تولد رعایت شود.

ایده‌ی جشن تولدِ فضایی در وب فارسی کم‌تر دیده شده و در موارد موجود نیز ایده‌‌‌ی فضا در آن پرورش نیافته و فقط با تکیه بریک کاراکتر انیمیشنی پیشنهاد گردیده است که این مسئله در برخی موارد به دلیل عدم اطلاع کودک یا کودکان شرکت‌کننده در جشن از قهرمان انیمیشنی مربوطه، در ذهن آن‌ها خوب جا نمی‌افتد و نمی‌توانند با آن ارتباط لازم را برقرار کنند،  به همین دلیل، جشن تولد فضاییِ معرفی شده توسط سایت “کیک ساز” را  طوری انتخاب کرده‌ایم که متکی به کاراکتر خاصی نباشد و هر کودکی با هر سطح امکانات و تجربیات قبلی بتواند با حال‌و‌هوای آن ارتباط برقرار کند!

اگر به تصویر فوق و تزیینات به کار رفته دقت کرده‌ باشید متوجه شده‌اید که قادرید با صرف هزینه‌ا‌ی معقول،  یک جشن تولد عالی و منحصر به فرد برای کوچولوی فضانوردتان ترتیب دهید!

البته قرار نیست که شما هر ایده‌ای را که خدمتتان معرفی می‌کنیم عیناً  اجرا کنید. این فقط یک ایده است که چهارچوب کلی آن را باید در نظر بگیرید. می‌توانید به دلخواه خود بخشی از ملزومات یا تزیینات را تغییر داده  یا بخشی از آن را حذف کرده یا چیزهایی جزیی (به شرط هماهنگی با کل ایده‌)به این طرح اضافه کنید!

ملزومات اصلی جشن تولد فضایی

اصلی‌ترین لوازمی که باید تهیه شوند عبارتند از:

1. مقوا (یا پالت)

درابعاد یک و نیم  در 2 یا 2*3 با نقاشی کردن ستاره، سیاره‌ی ‌زحل و موشک بر روی آن و نوشتن جمله‌ای که برای سال‌روز تولد پسرتان می‌پسندید.

می‌توانید چنین اقلام تزییناتی را به راحتی در فروشگاه‌های لوازم تزیینی یافته و یا با خریدن یک پالت یا مقوای شکلاتی‌رنگ (در ابعاد گفته شده) خودتان به تنهایی یا به اتقاق فرزندتان طرح‌های گفته شده را بر روی آن نقاشی کنید!

2. بادکنک

تهیه بادکنک بین 10 تا 30 عدد که در این مورد بهتر است حتی‌المقدور عین رنگ و طرحی که در تصویر مشاهده می‌کنید را بیابید چون طرح مرمرین بادکنک‌هایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید دقیقاً حالت مدار سیارات و نیز حلقه‌های سیاره‌ی زحل را به ذهن تداعی می‌کند و نقش مهمی در ایجاد حالت فضایی محیط اطراف بر عهده دارد.

در ادامه، استفاده از یک نردبان دوطرفه یا هر وسیله‌ی مشابه دیگری به عنوان سمبل صعود به فضا و دادن حالت آبشاری به بادکنک‌ها یا هر طرح خلاقانه‌ی دیگری که دارید را اجرا کنید. هم‌چنین می‌توانید با قرار دادن سه سطح چوبی  (یا از هر جنس دیگر) از فضای به وجود آمده برای قرار دادن سایر ملزومات جشن از جمله سوپرایزهایی که برای کودکان  شرکت‌کننده در جشن دارید در مابین پله‌ها‌ی نردبان استفاده‌ کنید (مانند تصاویر زیر)

 

 

 

3. ماکت ساده و مقوایی موشک (سفینه‌ی فضایی)

اگر بتوانید چیزی شبیه به ماکت سفینه‌ای را که در تصویر زیر می‌بینید در بازار به قیمت مناسبی پیدا کرده یا مشابه آن را به صورت دستی بسازید، کودک دردانه‌ی شما از شادی بال درآورده و دیگر نیازی به موشک نخواهد داشت!

 

.

4. خوراکی و تنقلات فضایی

شیرینی‌جات مختلفی که برای جشن تولد فضایی در نظر می‌گیرید بستگی به سلیقه‌ی خود شما خواهد داشت، معمولاً توصیه می‌شود که برای جشن تولدِ کودکانی که دارای دندان‌های شیری هستند از انتخاب شیرینی‌جات حاوی مواد قندی زیاد پرهیز شود. پیشنهاد ما استفاده از شیرینی‌های ساده و حتی تهیه‌ی بعضی از آن‌ها به صورت خانگی است. در تصویر زیر شما می‌توانید شیرینی آدم‌فضایی‌ها را با نوع دیگری از شیرینی که به تعداد زیاد تهیه شده‌اند را مشاهده کنید

استفاده از چنین طرحی در شیرینی‌جات جشن تولد فضایی و یا هر طرح دیگری که با ایده‌ی فضا و ستارگان مرتبط باشد می‌تواند دنیایی از شور و شوق را به پسر کوچکتان و سایر کوچولوهای شرکت‌کننده  ارزانی کند.

 

5.هدایایی برای کوچولوهای شرکت‌کننده در جشن تولد پسرتان!

شرکت‌کنندگان کوچولوی جشن از این‌که نام و یا تصویر خود را بر روی بسته‌‌های هدیه دیده و خودشان آن را بین هدایای دیگران پیدا کنند لبریز از هیجان و غرور خواهند شد!

این ایده‌ی سخاوتمندانه، جشن تولد شما را حسابی گرم و در نزد دوست و آشنا زبان‌زد خواهد کرد!

هدیه‌ای که برای بچه‌های شرکت‌کننده در جشن در نظر می‌گیرید می‌تواند بسیار ساده و نیز مرتبط با موضوع جشن یعنی فضا و فضانوردی باشد، به عنوان مثال می‌توانید یک ستاره‌ی خوشگل و یا یک هدیه‌ی ساده مثل یک مداد نقاشی فانتزی و جالب را انتخاب کنید.

ایده‌ی دیگر این است که به جای دادن هدیه، بسته‌های مذکور را از تنقلات کودکانه که بچه‌ها آن‌ها را دوست دارند پر کنید تا در طی جشن تولد بخورند یا با خودشان به منزل ببرند!

(بهتر است یکی دو بسته برای نفرات اضافیِ احتمالی نیز بدون نوشتن نام، دم دست داشته باشید!)

فقط دقت کنید که هدایا و شکل بسته‌بندی‌ها حتماً به صورت یکسان تهیه شود وگرنه شاهد اوقات‌تلخیِ احتمالی برخی از کودکان و وقوع جنگ ستارگان در جشن تولد فضایی فرزندتان خواهید بود!!!

معمولاً کودکانِ بالای 3 سال قادرند که نام خود را تشخیص دهند. در هر صورت شما می‌توانید بر روی بسته‌های یک‌شکل (حتی بسته‌های ساده و مقوایی که خودتان تهیه کرده‌اید) نام بچه‌های شرکت‌کننده را بنویسید یا عکس آن‌ها را قبلاً از روی فایل موجود در گوشی همراه یا کامپیوترتان پرینت کرده و بر روی هدایای هر یک بچسبانید تا با دیدن عکس خود بر روی هدایایشان بیش‌تر سوپرایز شوند!

6.کیک تولد فضایی

رسیدیم به اصل ماجرا! طرحی که برای کیک تولد فضایی انتخاب می‌کنید می‌تواند شامل نقوش فضایی بر بدنه‌ی کیک و نیز اجرای نام پسرتان در قسمت فوقانی کیک تولدِ “کیک ساز” باشد. شما می‌توانید هر تغییر دیگری را که خواستید در تصویر کیک زیر در نظر بگیرید تا هنرمندان ما در تیم “کیک‌ساز” آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما اجرا کرده و در درب منزل تقدیمتان کنند! برای کسب اطلاعات بیش‌تر با “کیک ساز” تماس بگیرید.

با بهترین آرزوها برای شما و کوچولوی نازنینتان. تولد خوش بگذره…!

 

 

درباره نادر اتابکی

نمی‌دانم چرا یاد شعری از "سهراب سپهری" افتادم که در آن اصطلاح "جشن خطوط" را به کار برده است... امیدوارم با درج مطالبی شیرین در سایت وزین "کیک‌ساز" برایتان "جشن خطوط" برپا کنیم...!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *