Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

مواد غذایی شیرین از محبوب ترین خوراکی ها در همه جهان هستند. طعم شیرین کیک و شیرینی موجب شده تا این خوراکی های خوشمزه، پای ثابت جشن ها و مهمانی های رسمی و خودمانی باشند. در این میان شکلات پر طرفدارترین ماده ای است که در اغلب شیرینی ها و کیک های ویژه استفاده می شود. جالب است بدانید که پایه اصلی بسیاری از طعم های شیرین، شکلات تلخ است. در این مطلب حقایق شیرین شکلات تلخ را برای طرفداران شکلات انتخاب کردم.

شکلات تلخ واقعی ترین شکلات دنیا

حقایق شیرین شکلات تلخ

نام شکلات از واژه ای باستانی در تمدن مایا گرفته شده این واژه “چوکولاتی” به معنای ” آب تلخ ” است. این ماده از دانه کاکائو استخراج می شود و فاقد طعم شیرین می باشد. درخت کاکائو در آب و هوای گرم و مرطوب رشد می کند. ” غذایی برای خدایان” نامی بود که در یونان باستان بر دانه های کاکائو اطلاق می شد. به سختی می توان باور کرد ولی این حقیقت غیر قابل انکار است که شکلات واقعی کاملا تلخ است. شکلات تلخ بدون شیرین کننده توانسته همچنان محبوبیت خود را حفظ کند. علت محبوبیت روز افزون شکلات تلخ توصیه ای است که پزشکان بر مصرف آن دارند. در واقع متخصصان تغذیه شکلات تلخ را بر دیگر انواع شکلات ترجیح می دهند.

داد و ستد با دانه های کاکائو

شکلات تلخ و دانه های کاکائو تا قرن هفدهم میلادی یک کالای لوکس و ماده غذایی گرانقیمتی محسوب میشد که همه توان خرید آن را نداشتند. جالب است بدانید که حتی از دانه های کاکائو برای خرید کالا و مایحتاج استفاده میشد. تصور کنید در دوران باستان مایای ها و مکزیکی ها به جای پوند، دلار و یا یورو از دانه های کاکائو استفاده می کردند. جالب است بدانید که حتی مالیات بر حسب کیسه های کوچک کاکائو با دانه های مشخص محاسبه میشد.

سرخپوستان امریکا و حقایق شیرین شکلات تلخ

شواهد نشان دهنده آنست که سرخپوستان امریکا اولین کسانی بودند که از شکلات تلخ و شیره انگور نوعی نوشیدنی بسیار خوش طعم تهیه کردند. شیرین کننده های طبیعی نظیر عسل و شیره انگور توانست طعم شکلات تلخ را مطبوع تر کند. این نوشیدنی مخصوص تنها در مراسم خاصی استفاده میشد.

اختراع هلندی ها در دانه های کاکائو و شکلات تلخ

دانه های کاکائو و شکلات تلخ

در سال 1828 هلندی ها توانستند روشی نوین را اختراع کنند که در طی چربی از دانه های کاکائو گرفته میشد. در این اختراع دانه های کاکائو به صورت دو ماده دیگر، کره کاکائو و پودر کاکائو تبدیل میشد. نقطه ذوب کره کاکائو پایین بوده و در دهان به آرامی ذوب می شود. شکلات در دمای محیط تنها یکسال ماندگاری دارد.

 شکلات در عطرها و اسانس ها

شکلات رایحه ای غلیظ دارد و توانسته به کارخانه های تولید عطر و اسانس هم راه پیدا کند. برخی از برندهای معروف عطر و ادکلن بر پایه رایحه شکلات تهیه می شوند که همیشه یادآور خاطرات شیرین و خوشایند است. این رایحه در سراسر جهان طرفدار پیدا کرده است.

حقایق شیرین شکلات تلخ در سلامتی

در بحث سلامت، همیشه شبهه هایی در ارتباط با مصرف شکلات وجود داشته است. تا همین سال های اخیر، باور عمومی بر مضر بودن شکلات بود و عده ای تصور می کردند مصرف مداوم شکلات می تواند موجب بیماری شده و سلامت شخص را به مخاطره اندازد. شکلات مدت ها تهدیدی برای سلامتی قلمداد میشد. طبق آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه شکلات طبیعی هیچ ضرری برای سلامت انسان نداشته و در بسیاری از اوقات می تواند برای سلامت بدن مفید نیز باشد. نتایج تحقیقات به خوبی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی و افزودنی ها به شکلات می توانند مضر باشند. در نتیجه شکلات تلخ از همه اتهامات تبرئه شد و مصرف آن موجب آسیب به بدن نخواهد شد.

تامین آنتی اکسیدان با مصرف شکلات تلخ

طبق یافته های دانشمندان کانادایی، افرادی که در برنامه روزانه خود به طور مرتب از شکلات تلخ و نوشیدنی های آن استفاده می کنند در مقایسه با افراد دیگر، کمتر در معرض سکته و مرگ در اثر سکته قرار خواهند گرفت. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان فلاوانول است که برای سلامتی قلب و عروق، درمان فشار خون، پیشگیری از سرطان و جلوگیری از زوال عقل نیز مفید است.

ماساژ با شکلات تلخ و زیبایی

مدت هاست که شکلات تلخ  به سالن های زیبایی نیز راه پیدا کرده است. بسیاری از سالن های زیبایی لوکس و لاکچری از شکلات تلخ مایع برای زیبایی پوست صورت و بدن استفاده می کنند و مشتری های مخصوص به خود را دارند. مصرف شکلات تلخ می تواند تاثیرات مضر نور خورشید بر پوست را خنثی کند. ماساژ شکلات تلخ بر پوست جالب ترین نوع استفاده از شکلات است.

حقایق شیرین شکلات تلخ و شکلات سفید

شکلات در انواع مختلفی تهیه می شود که هر کدام طرفداران خاصی دارند شکلات تلخ یا شکلات سیاه و تیره نوعی شکلات ساده بدون شیر است که حاوی 35 درصد کاکائو می باشد. شکلات سفید نوعی از شکلات است که برای تهیه آن از چربی دانه کاکائو یا کره شکلات استفاده می شود و بدون پودر کاکائو است.

حقایق شیرین شکلات تلخ – طعم دهنده ها

بهترین طعم دهنده های شکلات تلخ  می توانند مویز، کشمش، کارامل، مربا، عسل، شیره انگور و مواد دیگری باشند که هر کدام طعم مطبوعی را به شکلات تلخ خواهند داد. تنوع در شیرین کننده ها می تواند هر سلیقه ای را راضی کند.

درباره معصومه فدایی

معصومه فدایی هستم فارغ التحصیل حقوق ولی عاشق کیک و شیرینی. در کیک ساز می تونم ایده های شیرینم رو به واقعیت تبدیل کنم. امیدوارم شما هم از این مطالب لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *