Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

خمیر هزارلا چیست؟

خمیر هزارلا در تهیه شیرینی های زیادی استفاده می شود. خمیر هزارلا یک خمیر ورقه ای است که حاوی صدها لایه نازک از کره و خمیر بوده و پس از پخت در فر، به یک خمیر ترد تبدیل می شود. یک خمیر ورقه ای، خمیری است که دارای لایه های زیادی می باشد. خمیر هزارلا و کروسان بهترین مثال ها از این نوع خمیر هستند. یک خمیر هزارلا با قرار دادن کره در داخل خمیر و تا کردن خمیر و سپس ورز دادن آن تهیه می‌شود. فرایند تا کردن و ورز دادن چندین مرتبه تکرار می شود. با هر بار تا کردن، تعداد لایه های خمیر افزایش می یابد. این فرآیند نسبتاً ساده است، اما نیازمند صبر و حوصله می باشد، زیرا باید مراقب باشید که در هنگام کار، کره منجمد بماند و هرگز نرم نشود چرا که باعث به روغن افتادن خمیر خواهد شد. تهیه خمیر هزارلا دشوار نیست، اما زمان تهیه آن طولانی است، در نتیجه خمیرهای آماده فروشگاهی بسیار محبوب تر از خمیرهای خانگی بوده و هنوز هم می توانند بسیار خوشمزه باشند.

خمیر هزارلا

پس از پختن خمیر، کره منجمد ذوب می شود و به صورت پف خود را نشان می دهد. آب درون کره بخار می‌شود و با فشار، لایه خمیر آب را بالا می‌برد و به این ترتیب، در بین لایه‌ها شکاف ایجاد می‌شود. کره ذوب شده باعث خوش طعم شدن آن می شود. به همان اندازه که مهم است از آب شدن کره در حین کار جلوگیری شود، این نیز مهم است که قبل از قرار دادن خمیر در فر، خمیر در محل سردی مانند یخچال قرار داشته باشد؛ اگر قبل از قرار دادن خمیر در فر، کره آب شود، خمیر به اندازه کافی پف نخواهد کرد.

خمیر هزارلا کاربرد فوق العاده زیادی دارد. یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین کاربردهای آن، تهیه پرمیر است. همچنین، کلوچه های ترد را می توان تنها با خمیر هزارلا و مقدار زیادی شکر تهیه کرد. دیگر دستور العمل های ساده خمیر هزارلا شامل ترن آور و تارت تی تن است، و برای تهیه انواع مختلف باقلوا، ، نیز استفاده می شود.

نحوه تهیه خمیر هزارلا

خمیر هزارلا برای تهیه شیرینی های مختلفی از جمله شیرینی زبان، شیرینی ناپلونی، شیرینی دانمارکی و … به کار می رود. در این نوشته قصد داریم نحوه تهیه خمیر هزارلا را به شما آموزش بدهیم.

این دستور العمل سریع بوده و بدون همزدن های سنتی، هنوز هم نتایج شگفت انگیزی به دست می دهد. چگونه می توان بدون ورز دادن و هم زدن های فراوان، یک خمیر خوب تهیه کرد؟ راز آن، کره منجمد رنده شده است! هر چقدر که کره سردتر باشد، بهتر است. و هیچ چیز سرد تر از کره منجمد نیست!

یک تکه کوچک کره، به شما اطمینان می دهد که در تمام شیرینی های خود، شما از ورز دادن و هم زدن های فراوان بی نیاز خواهید بود. چرا وقتی می توان از یک مسیر میان بر به مقصد رسید، جاده طولانی را انتخاب کنیم؟

چگونه می توان به سادگی خمیر هزارلا تهیه کرد؟

مواد لازم:

  • آرد سفید: 350 گرم
  • کره منجمد: 210 گرم
  • نمک: به مقدار لازم
  • آب سرد: 8-10 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  1. کره را حداقل به مدت 2 ساعت در فریزر بگذارید، البته مدت زمان یک شبانه روز بهتر است.
  2. در یک ظرف، آب و آب لیمو را مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  3. در یک کاسه بزرگ، آرد و نمک را مخلوط کنید. سپس کاسه آرد را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.
  4. با استفاده از یک رنده درشت، کره منجمد را مستقیماً در درون مخلوط آرد رنده کنید. کره را به هم بزنید. کره منجمد راز این دستورالعمل است. هر چقدر که کره سردتر باشد، خمیر به صورت ورقه ورقه بدست خواهد آمد. به یاد داشته باشید، این یک دستورالعمل میانبر برای تهیه خمیر هزارلا است، بنابراین ورز دادن خمیر در این دستورالعمل وجود ندارد.
  5. مخلوط آب و آب لیمو که قبلاً تهیه شده است را اضافه کنید. با سر انگشت، مخلوط را به آرامی هم بزنید. اگر حس می کنید که هنوز هم آب نیاز دارد می توانید به اندازه کافی آب اضافه کنید. دقت کنید که آب زیاد باعث از بین رفتن انسجام خمیر می شود.
  6. خمیر را به شکل گلوله درآورید. سپس خمیر را به مدت حداقل 1 ساعت در یخچال قرار دهید. همچنین می توانید خمیر را تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید یا برای استفاده در روز دیگری استفاده کنید.
  7. توجه: هنگامی که خمیر در یخچال قرار می گیرد، کمی مرطوب تر می شود بنابراین آن را نادیده بگیرید.
  8. برای استفاده از خمیر: از دستورالعمل های مورد نظر برای تهیه شیرینی دلخواه خود استفاده کنید. برای حصول بهترین نتایج، همیشه خمیر را در یک فر داغ پخت کنید.

 

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *