Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

باسلوق گردویی با پودر نارگیل در منزل

باسلوق یا راحت الحلقوم یکی از خوراکی های خوشمزه و دلنشینی است که بزرگ و کوچک از خوردن آن لذت می‌برند. خیلی هم باسلوق را همراه آجیل شب عید سرو می کنند. درست کردن باسلوق با کیفیت شبیه باسلوق های بازاری، ریزه کاری هایی دارد که ما سعی می کنیم در اینجا آنها را به شما یاد بدهیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب به توانید شما هم باسلوق های خوب و باکیفیتی درست کنید.

تهیه باسلوق گردویی پودر نارگیل در منزل

مواد لازم برای درست کردن باسلوق

نشاسته ۲ پیمانه

شکر سه پیمانه

وانیل نصف قاشق چای خوری

گلاب یک پیمانه

پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

گلوکز ۲۵۰ گرم

آب ۴ پیمانه

کره 50 گرم

جوهر لیمو یک قاشق چایخوری

پودر نارگیل به مقدار لازم

مغز گردو به مقدار لازم

طرز تهیه باسلوق یا راحت الحلقوم

 

ابتدا نشاسته را در لیوان آب سرد مخلوط میکنیم و از صافی رد می‌کنیم و می گذاریم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

شکر را در دو لیوان آب روی حرارت خوب به هم میزنیم تا شکر حل شود سپس حرارت را زیاد میکنیم تا آب به جوش بیاید و هنگامی که آب به جوش آمد شعله را کم می کنیم.

حالا جوهر لیمو را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط میکنیم و آن را توی مخلوط آب و شکر میریزیم بعد از ۵ دقیقه نشاسته و آب رو که کنار گذاشته بودیم توی مخلوط قابلمه می ریزیم و مرتب با قاشق چوبی و با حرارت زیاد هم می زنیم.

پودر ژلاتین را با هشت و قاشق غذاخوری آب سرد روی حرارت هم میزنیم تا ژلاتین در آب حل شود. سپس این مخلوط را به شربتی که درست کرده بودیم اضافه میکنیم. همچنان هم زدن را ادامه میدهیم. بعد از چهل دقیقه پودر گلوکز را اضافه می کنیم.

در طول یک ساعت هم زدن، در سه مرحله گلاب را به مخلوط اضافه می کنیم و هم زدن را ادامه میدهیم. در آخرین مرحله ریختن گلاب، وانیل و کره را هم به آن اضافه می کنیم و پس از پانزده دقیقه مخلوط باسلوق آماده است. سفتی مخلوط باید مثل حلوا باشد.

مخلوط آماده شده را روی یک کاغذ روغنی یا فویل آلومینیوم پهن کنید. برای جلوگیری از چسبیدن باسلوق به فایل یا کاغذ روغنی می توانید از پودر نارگیل استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید باسلوق های مغزدار باشد مغز گردو را قبل از ریختن باسلوق روی کاغذ روی آن بچینید.

برای درست کردن باسلوق لوله‌ای می توانید باسلوق درست شده را همراه با کاغذ روغنی لوله کنید.

نکته مهم در تهیه باسلوق یا راحت الحلقوم باکیفیت

دقت کنید اگر میخواهید کیفیت باسلوق خوبی داشته باشید حتماً از پودر گلوکز و ژلاتین استفاده کنید و با حرارت کم به صورت مداوم باسلوق را هم بزنید.

درباره سهیلا طاهری

یکی از بهترین تفریحات من، پخت و پزه. من شیرینی و کوکی توی خونه درست می کنم و دوست دارم درموردشون به بقیه هم بگم. ممنون از تیم کیک ساز که این فرصت رو به من داده ;)

1 پاسخ به دستور تهیه باسلوق گردویی
  1. میخوام بدونم باسلوق ماچرازودکپک میزنه
    لطفاراهنماییم کنید


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *