Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34
راهنمایی در انتخاب کیک عروسی

اگر در تدارک مراسم عروسی هستید، خرید کیک عروسی حتما در لیست کارهای شما هست. کیک عروسی موضوعی‌ مهم‌تر از یک کیک مناسبتی است و برای یک عمر در اذهان و خاطره‌ی زوجین (و البته فیلم!)، خانواده‌ی آن‌ها و نیز دوستان و آشنایانشان باقی می‌ماند! پس انتخاب کیک عروسی خیلی مهم است…

در این مقاله نکات کلیدی انتخاب و سفارش صحیح کیک عروسی را از بیش از 5 منبع معتبر کیک‌سازی در جهان برای خوانندگان خوب وبلاگ کیک ساز گزینش، ترجمه و تلخیص کرده‌ایم. با کیک ساز همراه باشید.

10 نکته کلیدی در انتخاب کیک عروسی

با مطالعه این موارد، خطا های احتمالی در تهیه کیک شما به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

1- با آگاهی تدارک ببینید!

دکور و شرایط مکان انتخاب شده توسط شما می‌تواند در نمود و جلوه‌ی کیک عروسی شما و زیاد یا کم جلوه کردن طراحی و جزییات کیک مذکور تاثیر چشم‌گیری داشته باشد!

به عنوان مثال در عروسی‌هایی که در هنگام بهار یا تابستان در فضای آزاد برگزار می‌شود و یا در عروسی‌هایی که محل استقرار کیک در فضای آزاد قرار دارد، استفاده از آن نوع کیک‌هایی که در آن‌ها یخ‌چینه‌هایی عادی به شکل نوشته یا حالتی عروسکی به کار رفته باشد می‌تواند مناسب نباشد. هم‌چنین حجم و  نوع “فوندانت” (نوعی تزیین خوراکی) استفاده شده، باید بتواند در مقابل دمای موجود در محیط مقاومت لازم را داشته باشد. پس لازم است که قبل از انتخاب و یا سفارش کیک عروسی از جزییات محل استقرار کیک مذکور مدت زمان تقریبی قرار گرفتن کیک در محیط عمومی جشن و تناسب شرایط با مقاومت فیزیکی کیکی که انتخاب کرده‌اید کاملاً مطمئن باشید و یا آن را به اطلاع کیک ساز خود برسانید!

2- فقط مجذوب ظاهر کیک نشوید!

در انتخاب یا سفارش کیک عروسی فقط تحت تاثیر تصاویر یا نمونه‌های کیک‌های عروسی قرار نگیرید. زیبایی ظاهری کیک یکی از چند موردی است که یک کیک عروسی خوب باید واجد آن باشد اما تنها مورد نیست! طعم و مزه، مواد بکار رفته، تازگی مواد اولیه و تعهد در تحویل به موقع از جمله موارد مهم دیگری هستند که باید به آن ها توجه کنید.

3- وزن مناسب انتخاب کنید

اگر وزن کمی سفارش دهید احتمالا سر خوردن کیک دعوا می شود و اگر هم زیاد سفارش دهید روی دستتان می ماند و هزینه بیشتری پرداخت کرده اید که استفاده نشده. به عنوان یک قانون کلی، هر نفر 100 تا 200 گرم کیک می خورد. به این ترتیب در نظر گرفتن 150 گرم برای هر نفر، تخمین مناسبی است. این نکته را هم درنظر بگیرید برخی تزیینات کیک خیلی خوراکی نیستند. مثلا با اینکه فوندانت خوراکی هست، طعم و مزه خاصی ندارد و معمولا خورده نمی شود. وزن کیکی که برای مهمان ها درنظر می گیرید باید از قسمت خوراکی باشد و وزن تزیینات را جدا درنظر بگیرید.

4- الهام بگیرید

شما می‌توانید از آن عده از تصاویر کیک عروسی که می‌پسندید با در نظر گرفتن سایر عوامل مهم الهام بگیرید. هم‌چنین رنگ غالب محیط جشن عروسی- رنگ یا طرح لباس عروس و داماد، هریک به تنهایی و یا با هم می‌تواند در طراحی کیک مورد نظرتان منبع الهام شما قرار بگیرد. برای نمونه می توانید تصاویر کیک های عروسی و یا انواع کیک های عروسی در سایت کیک ساز را یک نگاهی بیندازید.

5-سبک کیک مورد پسند خودتان را مشخص کنید

در کیک عروسی نیز انواع و اقسام طراحی‌ها و تزیینات وجود دارد. بهتر است برای خود دقیقاً مشخص کنید که چه نوع کیک عروسی مورد پسند شماست، به عبارت دیگر قبل از انتخاب یا سفارش کیک عروسی، از استایل مورد پسند خود تصور واضحی داشته باشید و یا حداقل بدانید که مهم‌ترین خصوصیت بارزِ کیک عروسیِ مورد پسند شما چیست. به عنوان مثال:

کیک عروسی لوکس

کیک عروسی لاکچری

آیا می‌خواهید کیک عروسی شما بسیار چشم‌گیر و پر زرق‌و‌برق باشد؟

کیک های پر زرق و برق (لاکچری)کیک های پر زرق و برق (لاکچری خودمان) در مراسم عروسی طرفداران زیادی دارند. از آنجا که این کیک ها دارای طراحی های ریزی هستند، بهتر است زود تر نسبت به سفارش آن ها اقدام کنید.

 

 

 

کیک سازگار با طبیعت

الگوی طرح طبیعی کیک

آیا می‌خواهید سفارش کیک عروسی شما حالتی طبیعی داشته و از اجزای متکی به طبیعت ساخته شده باشد؟

اگر می خواهید ارادت خود را به محیط زیست نشان دهید و یک عروسی سبز برگزار کنید، این سبک هم زیبایی خود را دارد و هم متفاوت است. قبل از سفارش این کار ها از کیک ساز خود مشورت بگیرید و مشخص کنید چه قسمت هایی قرار است اجزای واقعا طبیعی (مثل کنده درخت و شاخ و برگ) داشته باشد و چه قسمت هایی با کیک شبیه به این اجزا ساخته شوند.

 

کیک فانتزی کج

طرح کیک فانتزی

آیا می‌خواهید سفارش کیک عروسی شما عجیب و فانتزی باشد؟

 

سبک های کوبیسم، هنری و متفاوت هم طرفداران خاص خود را دارد. هرچند افراد کمی سراغ این طرح ها می روند، ولی همین کم بودن این افراد این کیک ها را خاص تر می کند.

 

 

 

 

 

 

کیک 3 طبقه نامزدی

نمونه طرح هندسی

آیا می‌خواهید یک کیک عروسی با طرحی هندسی داشته باشید؟

 

 

این کیک خوراک مهندس ها و طراحان است. در عین سادگی زیبایی خود را دارد.

 

 

 

 

 

کیک عروسی رمانتیک

نمونه طرح کیک رمانتیک

آیا کیک رمانتیک می‌خواهید؟

 

کیک هایی با المان های گل، قلب و کبوتر برای برگزاری مراسم عروسی گزینه جذابی هستند.

 

 

 

 

 

 

کیک خلاقانه

کیک های خلاقانه و متفاوت

آیا به دنبال یک طرح خلاقانه و نوظهور برای کیک عروسی خود هستید؟!

 

طرح های عجیب و متفاوت، توجه همه مهمانان شما را به کیکی که سفارش داده اید می کشاند. در انتخاب این کیک ها باید دقت ویژه ای داشته باشید و جزییات آن را با کیک ساز خود هماهنگ کنید تا مطمئن شوید منظور و طرحتان را به وی منتقل کرده اید. یکم سخت تر است ولی نتیجه متفاوت و جالبی خواهید گرفت.

در هر حال، کیکی که می‌خواهید انتخاب کرده و یا سفارش دهید کیک عروسی شماست! و مهم‌ترین مسئله اِعمال سلیقه‌ی شما در آن است. اما از جنبه‌ی طعم کیک، بهتر است که طعم‌های همه پسندتر را انتخاب کنید.

 

 

 

6-عوامل تاثیرگذار بر قیمت کیک را در نظر بگیرید

برخی تزیینات کیک که به وسیله‌ی دست اجرا می‌شود زمان‌بَر بوده و در بالا رفتن قیمت کیک تاثیر زیادی دارند، مانند گل‌های شیرینی و تزیینات خاص. در برخی موارد می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه، مشورت گرفته و تزیینات جایگزین‌ ارزان‌ و مُکفی را در کیک عروسی خود مورد استفاده قرار دهید.

7- قبل از سفارش اصلی نمونه بگیرید

اگر به اندازه کافی فرصت دارید، بهتر است برای دیدن نمونه کیفیت و کار نهایی کیک سازی که انتخاب کرده اید، کمی قبل تر یک کیک کوچک تر مشابه کیک عروسی که می خواهید سفارش دهید، خریداری کنید و آن را در یک دور همی نوش جان کنید. این موضوع علاوه بر آنکه به شما در ارزیابی کیفی کیک کمک می کند، بازخور های خانواده در مورد کیک را هم از خانواده خواهید گرفت. مثلا ممکن است همسر آینده شما از طعم موز در کیک خوشش نیاید یا گل صورتی را به گل قرمز روی کیک ترجیح دهد.

8- مراقب حمل و نقل کیک عروسی باشید

حمل نامناسب و افتادن کیک عروسیحمل کیک عروسی با توجه به اندازه کیک، یک کار حساس است. اگر قبلا این کار را نکرده اید و یا وسیله حمل مناسب این کار را ندارید، خودتان دست به کار نشوید! بسیاری از قنادی ها خدمات حمل را به صورت جداگانه انجام می دهند ولی برخی از آن ها حمل را به عهده خریدار می گذارند. هنگام سفارش کیک، از وضعیت حمل کیک در زمان مقرر مطمئن شوید. کیک ساز، سفارش های کیک عروسی شما را به رایگان به تمام نقاط تهران حمل خواهد کرد.

9- به موقع اقدام کنید

کیک های عروسی عموما دارای جزییات زیاد و زمانبر هستند. به همین دلیل سفارش خود را به آخرین روز ها موکول نکنید. بهتر است حداقل یک هفته زودتر سفارش خود را ثبت کنید و از تحویل به موقع در زمان و مکان مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

10- با کیک ساز خودتان گفتگو کنید

شاید در تهیه‌ی کیک عروسی به روش سنتی و در گرماگرم تدارک جشن عروسی، یافتن کیک ساز و صحبت با او به نظر کاری وقت‌گیر برسد اما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آن چه را که از کیک عروسی خود از همه نظر توقع دارید (پس از توافق سلایق خانوادگی) با کیک ساز خودتان در میان بگذارید. به این ترتیب از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

تاریخ، زمان دقیق، محل استقرار کیک و مدت زمان تقریبی جشن عروسی، تعداد نفرات شرکت کننده در جشن و بودجه‌ی مورد نظرتان را حتماً به کیک ساز خود اطلاع دهید تا حجم، نوع، کیفیت و طراحی کیک عروسی، مناسب با شرایط شما اجرا شود.

پیشنهاد می‌کنیم با برررسی کیک‌های عروسی سایت کیک ساز و نیز تماس با ما برای تهیه‌ی هر نوع کیک عروسی دیگر، به راحتی مشاوره دریافت کنید.

متخصصان حرفه‌ای کیک ساز، با توجه به بودجه و درخواست‌های مورد نظر شما، مقرون به صرفه‌ترین، زیباترین و با کیفیت‌ترین نوع کیک‌های مناسب شما را معرفی و توضیح خواهند داد.

کیک ساز زندگی شیرین و توأم با سلامتی و موفقیت را برای تمامی زوج‌های دوست‌داشتنی آرزو می‌کند. به امید دیدار!

درباره نادر اتابکی

نمی‌دانم چرا یاد شعری از "سهراب سپهری" افتادم که در آن اصطلاح "جشن خطوط" را به کار برده است... امیدوارم با درج مطالبی شیرین در سایت وزین "کیک‌ساز" برایتان "جشن خطوط" برپا کنیم...!

2 دیدگاه در راهنمای انتخاب کیک عروسی!
  1. خیلی خوب بود ،، خیلی اتفاقی پیداش کردم از گوگل
    .
    با اجازتون من این صفحه برای دوتا از دوستام تلگرام کردم ،، ممنون


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *