Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

شیرینی های فرانسوی معروف در سراسر جهان محبوبیت دارد و دستور پخت آن در همه قنادی ها به کار گرفته می شود. خوشمزگی و لطافت شیرینی های فرانسوی موجب شده تا تقاضا برای خرید شیرینی های فرانسوی همیشه وجود داشته باشد. امروزه می توان با مراجعه به قنادی محل، هر کدام از شیرینی های فرانسوی را تهیه کرد. حتی سایت های آنلاین کیک سازی هم در زمینه پخت کیک های خوشمزه فرانسوی پیشتاز هستند. در این مطلب 5 نمونه از شیرینی های فرانسوی معروف را معرفی می کنم.

1-شیرینی ناپلئونی

شاید ناپلئونی معروفترین شیرینی فرانسوی در ایران باشد که همه به خوبی با طعم و مزه آن آشنا هستید. Mille-feuille نام اصلی این شیرینی در فرانسه است. شیرینی ناپلئونی یا شیرینی سه لایه را با خمیر هزارلا و یا خمیر یوفکا هم می توان تهیه کرد. این شیرینی خوشمزه با عطر و طعم عالی را در منزل هم می توان تهیه کرد. برای تهیه شیرینی ناپلئونی در منزل به خمیر هزارلا، خامه، سفیده تخم مرغ و خاکه قند نیاز دارید.

2- Croissant

 

کرواسان شیرینی معروف فرانسوی

کرواسان نوعی شیرینی سبک و پف دار است که در فرانسه برای صبحانه استفاده می شود. انواع ساده، شکلاتی، مغزدار و پنیری کرواسان در ایران به راحتی پیدا می شود .فروشگاه های عرضه کننده  نان های حجیم، کرواسان را به فروش می رسانند. خمیر کراواسان شیرینی زیادی ندارد و با پر کننده ها می توان شیرینی دلخواه را به آن افزود.  آرد و کره مواد اصلی کرواسان شیرینی فرانسوی معروف هستند ولی مثل اکثر شیرینی ها و کیک ها تخم مرغ و شیر هم در کرواسان وجود دارد.

3- تارت از شیرینی های فرانسوی معروف

شیرینی های فرانسوی معروف تارت

تارت ها از شیرینی هایی هستند که در تمام دنیا طرفدار دارند. هر کشوری با کمی تغییر در طرز تهیه تارت های بومی خود را عرضه می کند. خمیر بریزه اصلی ترین قسمت تارت است که با آرد، تخم مرغ و کره تهیه می شود. این خمیر پایه اصلی همه تارت های فرانسوی است. تارت فرانسوی را در قالب های کوچک و یا بزرگ می توان تهیه کرد و بعد از پخت با کرم کاستارد و انواع میوه تزئین کرد. تارت های کوچک به تارت ریزه هم معروف هستند که با انواع مربا و خامه پوشش داده می شوند.

این روزها در طرز تهیه تارت تغییرات زیادی داده شده به گونه ای که علاوه بر تارت میوه ای و کاستارد، انواع تارت غیر شیرین و نمکی نیز به فروش می رسد. تارت پر شده با میگو یا مرغ نوعی تارت نمکی است که تفاوت بسیاری با تارت مربایی و شیرین دارد. تارت یک تفاوت اصلی با کیک دارد و آن نان تارت است. پف کیک اصلی ترین خصیصه آن است در حالی که نان تارک بدون پف می باشد. چناچه تارت با مواد شیرین پر شود در دسته شیرینی ها جای می گیرد ولی تارت نمکی جزء غذا محسوب می شود.

4- شیرینی اکلر فرانسوی Éclair

شیرینی معروف فرانسوی

این شیرینی منشا فرانسوی دارد و گفته می شود برای اولین بار توسط سر آشپز مشهور فرانسوی ” ماری آنتوان کارم” تهیه شده است. اکلر نان خامه ای نیست ولی نان اکلر شباهت زیادی به نان خامه ای دارد. خمیر پفی و خامه همان طعم نان خامه ای را ایجاد می کند. اکلر از شیرینی های فرانسوی معروف هست که با دو تکه نان دراز پف کرده و خامه زده شده تهیه می شود. روی شیرینی اکلر هم با شکلات مایع یا کارامل تزئین می شود. این شیرینی خوشمزه که کمتر از 200 سال از ابداع آن می گذرد خیلی زود در سراسر جهان طرفدار پید کرد. آرد، کره، تخم مرغ و آب پایه اصلی خمیر اکلر را تشکیل می دهند. اکلرهای شکلاتی را با نوعی کرم مخصوص پر می کنند ولی خامه زده شده هم می تواند برای پر کردن اکلر مناسب باشد.

طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه

5- شیرینی های فرانسوی معروف ماکارون

شیرینی های فرانسوی معروف ماکارون

پایه شیرینی ماکارون از سفیده تخم مرغ و شکر تهیه شده و شیرینی سبکی و خوشمزه ای برای بچه هاست. این شیرینی های رنگی انتخاب خوبی برای تولدهای کودکان و جشن هاست. پودر بادام را با سفیده تخم مرغ و شکر هم زده و پف دار می شود در ترکیب ماکارون از شکلات سفید، خامه، مربا و پودر قند هم می توان استفاده کرد. رنگ های خوراکی در ماکارون تنوع رنگی خوبی را ایجاد می کند . ماکارون را تا هنگام مصرف در یخچال و ظروف در بسته نگهداری کنید تا تازگی خود را حفظ کند. ماکارون در فریزر تا مدت های بیشتری قابل نگهداری است.

درباره معصومه فدایی

معصومه فدایی هستم فارغ التحصیل حقوق ولی عاشق کیک و شیرینی. در کیک ساز می تونم ایده های شیرینم رو به واقعیت تبدیل کنم. امیدوارم شما هم از این مطالب لذت ببرید.

2 دیدگاه در شیرینی های فرانسوی معروف
  1. سلام طرز تهیه شیرینی ستاره رو دارین

  2. شیرینی هاش خوشمزس خیلییییییییی…
    ولی حیف که خانمم بلد نیس?


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *