Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

تزئین کیک و شیرینی با خامه فرم گرفته خیلی راحت و مجلسی می تواند باشد اگر کمی خلاقیت را چاشنی کار کنید. برای این منظور ابتدا باید طرز تهیه خامه فرم گرفته را بلد باشید. خامه فرم گرفته در اغلب قنادی ها و فروشگاه های فروش لوازم قنادی به صورت آماده به فروش می رسد و به سادگی می توانید خامه فرم گرفته برای تزئین کیک را خریداری کنید. ولی اگر مایلید خودتان در منزل خامه فرم گرفته را تهیه کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه خامه فرم گرفته

طرز تهیه خامه فرم گرفته برای تزئین کیک

طرز تهیه خامه فرم گرفته بسیار ساده است و نیاز به تهیه لوازم زیادی ندارد. خامه فرم گرفته را با استفاده از خامه صبحانه یا خامه پاستوریزه و کمی شکر می توان تهیه کرد. برای تزئین کیک های خانگی از دستور تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه استفاده کنید و هنر خود را به نمایش بگذارید.

مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته

خامه صبحانه : 4 لیوان
شکر: 1 لیوان

برای تهیه خامه فرم گرفته ،به ازای هر یک لیوان شکر نیاز به 4 برابر خامه صبحانه دارید. با توجه به اندازه کیک می توانید مقدار مناسب خامه فرم گرفته تهیه کنید. این مقدار را می توان دو برابر و یا حتی نصف کرد ولی همیشه نسبت ها را رعایت کنید تا مشکلی در تهیه خامه فرم گرفته به وجود نیاید.

خامه های کم چرب و رژیمی برای تهیه خامه فرم گرفته مناسب نیستند. در واقع باید خامه ای با بیش از30 درصد چربی را برای این کار در نظر بگیرید. این نوع خامه در قنادی ها به صورت کیلویی به فروش می رسد. با داشتن چنین خامه ای تهیه خامه فرم گرفته بسیار ساده خواهد بود ولی با خامه صبحانه هم می شود خامه فرم گرفته برای تزئین کیک را به خوبی تهیه کرد.

همانطور که می دانید خامه های پاستوریزه کمی آب یا شیر در خود دارند که ابتدا باید آب اضافی خامه را جدا کنید. این آب معمولا روی قوطی های خامه صبحانه جمع می شود و برای درست کردن خامه فرم گرفته مصرفی ندارد.

در یک کاسه فلزی مناسب خامه و نصف شکر را ریخته و با قاشق به آرامی شکر را با خامه مخلوط کنید. نیازی به استفاده از هم زن نیست کافی است کمی مواد را مخلوط کنید.

ظرف فلزی را داخل فریز بگذارید تا زمانی که خامه کمی یخ زده بزند. باید بتونید رگه های یخ را در خامه مشاهده کنید. با توجه به دمای فریزر زمان 30 دقیقه تا یک ساعت برای این منظور کافی است.

اکنون خامه آماده هم زدن است ابتدا یک ظرف خیلی بزرگ را برای این کار انتخاب کنید. ظرف مورد نظر باید چند برابر خامه باشد. چرا؟ این موضوع را بعد از هم زدن خامه متوجه خواهید شد.

خامه فرم گرفته برای تزئین کیکطرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه

مدت زمان 5 تا 10 دقیقه خامه یخ زده را با هم زن برقی بزنید. خامه باید یکدست و کاملا شل شود.

باقیمانده شکر را به خامه اضافه کنید و باز هم بزنید. این کار را تا زمانی که خامه کاملا سفت شود و رد پره های هم زن را روی خامه ببینید ادامه دهید. در این حالت حجم خامه چند برابر شده و با پشت و رو کردن کاسه از ظرف سرازیر نمی شود. تعجبی ندارد اگر حجم خامه 6 برابر شده باشد. این خامه سبک و پفکی است و مناسب برای تزئین هر نوع کیکی می باشد.

طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه با افزودن اسانس دلخواه تمام می شود. اغلب از اسانس وانیل در آخر کار استفاده می شود ولی شما می توانید با توجه به کیک پایه از هر اسانسی که دوست دارید استفاده کنید.

در کیک ساز دستورهای ساده و راحتی برای پخت کیک وجود دارد که می توانید برای تهیه کیک استفاده کنید. بهتر است کیک راروز قبل آماده کنید. تزئین هم که با خامه فرم گرفته و انواع میوه ها و سلیقه ای که در شما دوستان سراغ دارم انجام خواهد شد.

چگونه در منزل کیک ساده و خوشمزه تهیه کنیم؟
طرز تهیه کیک پنبه ای ساده و خوشمزه

چگونه خامه فرم گرفته درست کنیم؟

این خامه قابلیت نگهداری در فریزر را دارد و تا مدت ها سالم می ماند. حتی می توانید مقدار بیشتری خامه فرم گرفته را تهیه کرده و در فریزر برای دفعات بعدی نگهدارید. هنگام استفاده مجدد با کمی هم زدن دوباره فرم خواهد گرفت.

بهتر است خامه فرم گرفته را در ظروف کاملا در بسته داخل فریزر نگهداری کنید و هنگام استفاده به اندازه مصرف از فریزر خارج کنید . افزودن رنگ های خوراکی نیز موجب متنوع تر شدن خامه فرم گرفته می شود.

نکته: ظروف استیل، پیرکس و یا پلاستیک مناسب ترین ظرف برای آماده کردن خامه هستند ظروف روی موجب تغییر رنگ و سیاه شده خامه خواهند شد و مناسب نیستند.

درباره معصومه فدایی

معصومه فدایی هستم فارغ التحصیل حقوق ولی عاشق کیک و شیرینی. در کیک ساز می تونم ایده های شیرینم رو به واقعیت تبدیل کنم. امیدوارم شما هم از این مطالب لذت ببرید.

9 دیدگاه در طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه
  1. از راهنمایی های کاملتون ممنونم.خیلی استفاده میکنم از سایتتون.

  2. مرسیییییییییییییییییییییی

  3. باسلام از توضیحتون در مورد خامه فرم گرفته سپاسگذارم
    یک سوال دارم اگر بخواهیم ، کاکائو و یا نسکافه به خامه اضافه کنیم بعد از فرم گرفتن اضافه میکنیم یا هنگام هم زدن برای فرم گرفتن؟

  4. سلام ممنون از مطلب خوبتون

  5. سلام ….مرسی….عالی توضیح دادین…..+++

  6. سلام من چندبار اینکارو انجام دادم ولی نشد همزنم همزن چند کاره تک سره امکان داره بخاطر همزن باشه؟؟؟؟

  7. سلام من خامه قنادی میگیرم گاهی وقت ها خامه کمی شل هست و کامل فرم نمی گیره چیکارش کنم.ممنون

    • به دما، شرکت سازنده، تاریخ تولید و البته همزدن شما بستگی داره. درحالت کلی همزدن توی دمای کم قوامش رو بیشتر می کنه.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *