Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

شیرینی های ساده و خوشمزه با خمیر هزارلا

خمیر هزارلا یک ماده اولیه برای شیرینی ها و غذاهای مختلف محسوب می شود که هم به صورت آماده می توانید آن را در بازار پیدا کنید هم اگر حوصله داشته باشید، خود شما می توانید آن را در منزل درست کنید (اینجا طرز تهیه خمیر هزارلا را بخوانید). علت نام گذاری خمیر هزارلا یا Puff pastry لایه لایه بودن آن است.

نکات مشترک پخت شیرینی

  • اگر خمیر هزارلای آماده منجمد تهیه کردید، برای گرم کردن، جدا کردن ورق ها و پوشش های پلاستیکی، اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق (یا 4 ساعت در یخچال) بماند. در مایکروویو قرار ندهید.
  • برای جلوگیری از چسبیدن، همیشه خمیر شیرینی را بر روی یک سطح با مقداری آرد قرار دهید. (توجه داشته باشید: ما از ورق های منجمد 9 اینچ مربعی(22.5 سانتی متر) برای این دستورالعمل استفاده کردیم. اگر بزرگتر باشد، قبل از شروع به 9 اینچ تقسیمشان کنید.)
  • اگر خمیر در هنگام کار شما چسبنده باشد، آن را چند دقیقه به فریزر بازگردانید.
  • از آب و تخم مرغ استفاده کنید تا خمیر پف کرده را طلایی و براق کنید. برای کمک به چسباندن قطعات به هم از آب وتخم مرغ استفاده کنید. به آرامی 1 تخم مرغ را با 2 قاشق چای خوری آب مخلوط کنید.
  • پودر کیک پف شونده را بر روی ورق های پخت و پز بریزید.
  • شکر و ادویه و فل فل را مخلوط کنید و با 1 برس کره ذوب شده را روی ورق کیک پف شده بکشید. 3 قاشق غذا خوری شکر و 2 قاشق چای خوری پوره سیب را روی آن بپاشید. خمیر را از وسط تا کرده و آن­را به شکل یک مستطیل 7 در 12 اینچ در بیاورید. آن را به شش مستطیل 3.5 در 4 اینچی برش بزنید. و 6 تا 8 دقيقه بگذارید به صورت قرمز و طلایی سرخ شود.

توت مربع فرانسوی

مربع توت فرانسوی

 

1 تخم مرغ را با 1 قاشق چای خوری وانیل مخلوط کنید. ورق کیک پف دار را به مربع های 12 اینچی تقسیم کنید. قلم مو را با تخم مرغ آغشته کنید و بر روی خمیر بمالید. 2 قاشق چای خوری شکر و دارچین بر روی مربع ها بریزید. خمیر را در 400 درجه فارنهایت به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا طلایی شود. می توانید با توت ها و انواع شکر ها آن را تزیین کنید.

  کیک سبزیجات

4 تخم مرغ را با 4/3 فنجان کرم سنگین، 1/4 فنجان فلفل دلمه ای (جعفری، تهرگون و تره)، 1/2 قاشق چای خوری نمک و یک مقداری چاشنی مخلوط کنید. ورق کیک پف دار را به یک مربع 12 اینچی رول کنید. رول خمیر را به یک بشقاب 9 اینچی بچسبانید و دور خمیر را به سمت بالا بچرخانید. با مخلوط تخم مرغ روی کیک بکشید تا طلایی شود. زمان پخت در 400 درجه فارنهایت در مدت زمان 30 دقیقه، تا زمانی که کیک طلایی شود تنظیم کنید.

شیرینی برشته

ورق کیک پف شده را به صورت مستطیل های یک در دو اینچ برش بزنید. پختن را در 350 درجه فارنهایت و به مدت 3 تا 5 دقیقه با روغن انجام دهید تا کیک براق شود. مقداری پودر قند وشکر را بر روی کیک بپاشید تا زیبا شود.

 

بگینت (نوعی شیرینی فرانسوی) قزل آلای دودی

بگینت ­ها را درست کنید و سپس به آرامی آن­ ها را خنک کنید. (از شکر استفاده نکنید). چهار اونس قزل­آلای دودی، چهار اونس پنیر خامه­ای، 3 قاشق چایخ وری شیوید ریزشده و یک قاشق سوپ خوری آب داخل مخلوط ­کن بریزید و نمک و فلفل را به آن اضافه نمایید (و آن­ ها را هم بزنید). یک Piping Bag (کیسه­ های پلاستیکی کوچک که یک سر آن­ها سوراخ کوچکی دارد و برای ریختن خامه و یا موارد دیگر بر روی شیرینی استفاده می­شود) را با مخلوط قزل­آلا پر کنید و آن­ را روی بگینت­ ها بریزید.

 نان شکری با شکلات فندق

نان شکری با شکلات فندق

طرز تهیه: بگذارید نان ها سرد شود. یک قیف با دهانه مناسب انتخاب کنید و آن را با شکلات فندقی پر کنید. روی نان ها را با شکلات فندقی پر کنید و شکر قنادی مخلوط با پودر کاکائو را روی آن بپاشید.

پیراشکی یا دونات کروسان

قلموی آغشته به تخم مرغ زده شده را روی خمیر بکشید. آن را به سه قسمت تخت تقسیم کنید. سه تکه 3 اینچی را جدا کنید. تکه 1 اینچی را از مرکز گرد کنید. آن را به مدت 30 دقیقه در هوای آزاد قرار دهید. آن را  در فر با دمای 360 درجه فارنهایت، تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در بیاید، تقریبا 6 دقیقه قرار دهید. سپس آن را در حالی که گرم است آغشته به شکر کنید. با یک قیف که دهانه کوچکی دارد، مقداری پودینگ وانیلی به داخل دونات تزریق کنید. این دونات را با مربای گرم میل کنید.

 

دونات ژله ای با خمیر هزارلا

پیراشکی کروسان با خمیر هزارلا

 دونات ژله ای

از 2 ورق خمیر پف دار، برش هایی به اندازه 3 اینچ (18 کل) جدا کنید. 2 قاشق چای خوری ژله روی نیمی از تکه ها بریزید، لبه ها را به تخم مرغ آغشته کنید و /ان ها را به هم فشار دهید. پخت را در دمای 400 درجه فارنهایت تا زمان طلایی شدن تا حدود 25 دقیقه ادامه دهید. سپس روی آن را با کره ذوب شده و شکر تزئین کنید.

پیراشکی یا دونات براق

با استفاده از قلمو مقداری تخم مرغ و آب را بر روی خمیر بمالید و سپس لایه دوم خمیر را بر روی آن بفشارید. خمیر ها را به صورت دایره ای برش دهید و سپس از درون آن یک دایره کوچک خارج کنید. سپس بگذارید به مدت 20 دقیقه در دمای 400 درجه فارنهایت در فر بپزد تا طلایی و براق شوند. سپس آن ها را به حال خود رها کنید تا سرد شوند. برای لعاب، 1 قاشق غذاخوری شکر قنادی را با 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط کنید و مقداری رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. سپس روی آن را با این لعاب تزیین کنید.

 

تخم مرغ سنتی ( بندیک ) با خمیر هزارلا

تخم مرغ سنتی ( بندیک ) با خمیر هزارلا

تخم مرغ سنتی (بندیک)

یک خمیر پف­دار را به صورت یک مربع 10-اینچی دربیاورید و آن­را به صورت چهار مربع 5-اینچی برش بزنید. با استفاده از چنگال وسط آن­ها را سوراخ سوراخ کنید به صورتی که یک حاشیه نیم اینچی بدون سوراخ باقی بماند. آن­را در دمای 400 درجه فارنهایت پخته و اگر وسط آن­ها پف کرد با یک قاشق صاف کنید تا زمانی­که پس از 20 دقیقه طلایی شوند. روی هریک از آن­ها یک قطعه گرم­شده از گوشت نمک-سود کانادایی و یک تخم­مرغ آب­پز بپوشانید. به صورت نم­نم روی آن سس هالندیز (سسی مرکب از کره، زرده تخم­مرغ، آب­لیمو و سرکه) بریزید.

پی نوشت:

هر اینچ معادل حدود 2.5 سانتی متر می باشد

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

2 دیدگاه در طرز تهیه ۵۰ شیرینی و غذای خوشمزه با خمیر هزارلا
  1. شیرینی خوری شیک 26 سپتامبر 2017 در 10:02 ق.ظ پاسخ

    چه شیرینی های خوشمزه ای مخصوصا اگه تو یه ظرف شیرینی خوری شیک سرو بشه عالیه

  2. این شیرینی عالی !
    ممنون از معرفی این شیرینیها و مطالب خوبتون
    موفق باشید


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *