Deprecated: The PSR-0 `Requests_...` class names in the Requests library are deprecated. Switch to the PSR-4 `WpOrg\Requests\...` class names at your earliest convenience. in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-includes/class-requests.php on line 24 16 نکته کاربردی عکاسی کیک تولد به روش عکاسان حرفه ای همراه تصویر | کیک ساز

عکاسی کیک تولد به روش عکاسان حرفه ای

آیا لازمه یک عکاس حرفه ای استخدام کنید تا عکاسی کیک زیباتون رو به بهترین شکل انجام بده؟ حتماً برای آن دسته از افرادی که عاشق عکاسی و به خصوص عکاسی از کیک‌ های زیبا و تزئین شده هستند، پیش آمده است که از شدت ناامیدی و سردرگمی، با خود فکر کنند که چرا عکس‌هایی که آنها از کیک‌ها می‌گیریند، با عکس‌هایی که در بر روی جلد مجلات آشپزی یا در وبلاگ‌های شیرینی پزی هستند، هیچ شباهتی ندارند؟ یا اینکه چطور می توانند بیشترین فالور را در شبکه های مجازی با عکس های جذاب و خیره کننده داشته باشند؟ آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چطور باید از کیک‌ها عکس بگیرید؟ ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم!

برای افرادی که به فکر شروع کسب و کاری مثل طراحی کیک هستند، باید بگوییم که که داشتن مهارت‌های کافی برای عکاسی کیک می‌تواند چقدر برای وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی شما اهمیت داشته باشد.

چه باور کنید یا نه، حتی با ساده‌ترین دوربین دیجیتال، شما می‌تواند عکس‌های زیبا، ساده و تمیزی از کیک‌های خود بگیرید. همچنین شما می‌توانید از استایل پخش کردن یا جدا کردن کیک، مانند غذاها، برای عکاسی استفاده کنید، البته اگر دوست داشته باشید.

در این مطلب به چند نکته به منظور کمک کردن به شما برای گرفتن بهترین عکس‌ها، اشاره می‌کنیم.

  1. چند دقیقه به منظور مطالعه دستورالعمل دوربین خود زمان بگذارید و یا کمی با آن وقت بگذرانید.

ما در مورد دوربین‌های ساده صحبت می‌کنیم، مثلاً یک دوربین دیجیتال یا حتی تلفن هوشمند شما می‌تواند یکی از این دوربین‌ها باشد. دوربین خود را امتحان کنید. با عکس گرفتن از یک سیب یا یک بشقاب، کمی تمرین کنید و یا می‌توانید از هر چیزی که در اطرافتان وجود دارد برای تمرین کردن استفاده کنید. لازم نیست بترسید، فقط کمی با دوربین خود بازی کنید. هر چقدر که با دوربین راحت‌تر باشید، و تجربه بیشتری با آن به دست آورده و از تنظیمات مختلف آن سر در بیاورید، می‌توانید عکس‌های بهتری بگیرید.

  1. از نور طبیعی استفاده کنید.

از نور طبیعی برای عکاسی کیک استفاده کنید.

آیا در خانه یا استودیوی عکاسی خود، اتاقی دارید که نور طبیعی، به وفور در آن وجود داشته باشد؟ زمانی از روز را انتخاب کنید که نور زیادی در این اتاق وجود داشته باشد. پرده‌ها را باز کنید و اجازه دهید نور به داخل بتابد. توصیه می‌کنیم از یک ملحفه‌ی ساده‌ی سفید یا یک پرده‌ی سفید استفاده کنید تا بتوانید نور را فیلتر کنید. و عکس خود را با نور ملایم بگیرید.

چند زاویه متفاوت برای عکاسی کیک خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید نور در قسمت جلویی، به سمت چپ، یا سمت راست کیک شما باشد، تمام این زاویه‌ها را امتحان کنید. عکس گرفتن در جلوی یک پنجره در اغلب موارد، به تبدیل شدن کیک به یک سایه‌ی سیاه منجر می‌شود. در اصل بهتر است از استفاده از فلش دوربین خود اجتناب کنید و بهتر است نور طبیعی را به هر نوع نور ساختگی دیگر، مثل لامپ‌های آشپزخانه خود، ترجیح دهید. سعی کنید عکاسی کیک خود را در طول روز انجام دهید. اگر این امکان وجود ندارد، باز هم سعی کنید استفاده از فلش را محدود کنید.

  1. اگر به نور طبیعی دسترسی ندارید، از ابزارهای مختلف برای ویرایش کردن استفاده کنید.

اگر نمی‌توانید از نور طبیعی در طول روز استفاده کنید، (به عنوان مثال اگر در ساعت‌های ابتدایی روز و در طول روشنایی نتوانستید کیک خود را آماده کنید)، تا جایی که می‌توانید با چراغ‌های خاموش از کیک خود عکس بگیرید (اگر هوا خیلی خیلی تاریک بود چراغ‌ها را روشن کنید) و سپس از یک ابزار ویرایش‌کننده ساده برای ویرایش کردن تصاویر خود استفاده کنید.

  1. عکاسی کیک در آشپزخانه نه در محل مراسم

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب آن می‌شوند، این است که فکر می‌کنند، بعد از تحویل دادن کیک به محل مراسم، می‌توانند عکس بهتری از کیک خود در آنجا بگیرند. این عکس‌ها، یکی از بدترین عکس‌هایی هستند که شما می‌توانید از کیک خود داشته باشید! چون در محل مراسم، شما قادر به کنترل نورپردازی، زمینه عکس، و سایر ویژگی‌های مهم و مورد نیاز برای گرفتن یک عکس خوب نیستید! پس سعی کنید تا کیک خود را در زمان مناسبی آماده کنید و قبل از تحویل دادن از آن عکس بگیرید.

  1. تا جایی که می‌توانید، شلوغی و بی‌نظمی موجود در زمینه عکس را حذف کنید.

هیچ چیزی نمی‌تواند یک عکس زیبا از یک کیک را به اندازه زمینه‌ی عکسی که با وسایل ورزشی همسر شما یا باقی مانده غذای شب گذشته روی پیشخوان آشپزخانه پر شده است، خراب کند. اگر در حال عکاسی کیک خود بر روی میز آشپزخانه هستید، مثلاً سعی کنید یک کاغذ یا تخته بزرگ در پشت کیک خود قرار دهید و از آن به عنوان زمینه عکس استفاده کنید. مثلاً یک کاغذ یا پوستر رنگی ساده که با پارچه پوشیده شده باشد. همچنین می‌توانید از دیوارهای ساده و تمیز در منزل خود به عنوان زمینه عکس استفاده کنید.

سعی کنید تمام شلوغی‌هایی که در زمینه عکس وجود دارند را حذف کنید (مثلاً ماهیتابه، قابلمه، کاسه، مجله، کلید خانه، فنجان، هر چیزی که در زمینه عکس شما دیده شود). شما نمی‌خواهید توجه بیننده عکس به چیزی غیر از کیک شما جلب شود.

  1. از یک سه پایه استفاده کنید.

استفاده از سه پایه در عکاسی کیک حرفه ای

دست‌های ما به طور طبیعی در زمان عکس گرفتن، حرکت می‌کنند و می‌لرزند. یک سه پایه، به شما اجازه می‌دهد تا بدون ترس از لرزش دوربین، عکس بگیرید. اگر سه پایه ندارید و نمی‌خواهید برای تهیه کردن آن هزینه کنید، می‌توانید دوربین خود را بر روی تعدادی کتاب و یا حتی پشت یک صندلی به صورت ثابت و متعادل قرار دهید. این روش برای گرفتن عکس‌های واضح‌تر به شما کمک می‌کند. این یکی از آسان ترین روش ها برای عکاسی کیک مثل حرفه ای هاست.

  1. با بازتاب یا پرتاب نور بر روی کیک خود، به نور بیشتری برای عکاسی دست پیدا کنید.

از مقوای سفیر برای بازتاب نور محیط استفاده کنید.

سعی کنید از یک تکه بزرگ مقوا یا کارتن (که می‌توانید با هزینه کم آن را ازسوپرمارکت‌ها تهیه کنید) استفاده کنید، یا اگر می‌خواهید خیلی حرفه‌ای و تجملاتی عمل کنید می‌توانید یک بازتاب کننده‌ی حرفه‌ای نور مخصوص عکاسی، تهیه کنید. به تهیه یک کیک ساندویچی با «نور طبیعی» فکر کنید. به عنوان مثال، فکر کنید در یک طرف، نور پنجره را دارید، کیک در وسط قرار گرفته است، و بازتاب دهنده‌ی نور نیز در سمت دیگر قرار گرفته است که می‌تواند نور پنجره را بر روی کیک، منعکس کند.

  1. برای کیک خود، استایل خاصی در نظر بگیرید.

انتخاب استایل عکاسی کیک

گاهی اوقات ممکن است قصد داشته باشید تا به عکس گرفته شده از کیک خود، هیجان و حرارت بیشتری اضافه کنید. در این صورت می‌توانید از تزئین کردن و در نظر گرفتن استایل به خصوصی برای کیک خود، لذت ببرید. به خصوص برای استفاده شخصی یا استفاده از آن در وبلاگ خود. مثلاً می‌توانید یک کیک را به زیبایی بِبُرید تا داخل آن را نیز نشان دهید. همچنین می‌توانید در عکس‌های گرفته شده از کیک؛ از قاشق‌های بسیار قدیمی، استند کیک و بشقاب‌های عتیقه و زیبا، استفاده کنید.

  1. با زاویه‌های دوربین بازی کنید.

برای استایل دادن به کیک، ما از طرفداران چشم‌های عقابی هستیم. سعی کنید دوربین خود را برای گرفتن یک کلوزآپ با جزئیات، به کیک نزدیک کنید. در بیشتر دوربین‌ها، یک بخش برای تنظیمات میکرو وجود دارد. سعی کنید به صورت عمودی و افقی از کیک خود عکس بگیرید و ببینید کدام عکس بهتر از بقیه از آب درآمده است.

  1. یک دوربین خوب تهیه کنید.

شما می‌توانید با استفاده از آیفون، آیپد و دوربین‌های معمولی هم عکس‌های خوبی بگیرید و از نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم هم، استفاده کنید. اگرچه، در صورتی که به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار کیک و شیرینی‌پزی هستید، در نهایت باید بر روی تهیه یک دوربین خوب، سرمایه‌گذاری کنید. یک دوربین مثل مدل نیکون D3000 یا D3100 می‌تواند کار زیادی را برای شما انجام دهد به طوری که اگر در کار کردن با این دوربین‌ها به اندازه کافی حرفه‌ای نیستید، می‌توانید تا حد زیادی بر روی تنظیمات خودکار آن تکیه کنید! این دوربین حدود 300 پوند قیمت دارد و ارزان نیست.

  1. اگر در حال عکس گرفتن از کیک‌های فنجانی هستید، آنها را مانند سربازها در یک خط، ردیف کنید.

کیک‌ها باید به درستی و خیلی تمیز در یک ردیف و در یک جهت قرار بگیرند تا شما بتوانید یک عکس خوب و تمیز از آنها داشته باشید. تمام گل‌ها و تزئینات شما نیز باید در همان جهت قرار گرفته باشند. درمورد کیک‌های بزرگ‌تر هم، همه چیز در اطراف آن باید تمیز و مرتب باشد و در زمینه عکس هم شلوغی وجود نداشته باشد.

  1. عکس خود را از گوشه‌ها بگیرید.

اگر در حال عکس گرفتن از کیک‌های فنجانی هستید، سعی کنید از گرفتن عکس‌ها از بالای سر، خودداری کنید چون این عکس‌ها خسته‌کننده هستند. در عوض، به پایین بروید و از زاویه‌های گوشه و کناره، چند عکس بگیرید. به این شکل به نظر می‌رسد که کیک‌ها در حال محو شدن از یک فاصله دور هستند و شما می‌توانید حتی با داشتن 10 یا 15 کیک هم، از این افکت استفاده کنید، طوری که به نظر برسد، دوبرابر این تعداد کیک را در عکس دارید. در مورد کیک‌های بزرگ‌تر، چند زاویه دیگر را هم امتحان کنید اما همیشه، گوشه و کناره‌ها را فراموش نکنید.

  1. با رنگها در زمینه عکس بازی کنید

انتخاب رنگ مناسب برای زمینه عکس کیک

در دنیای کیک‌ها، این مسئله بسیار غافلگیرکننده است که یک کیک، با وجود یک رنگ متفاوت در پس زمینه، چقدر می‌تواند متفاوت به نظر برسد. یک زمینه سفید با یک زمینه راه‌راه یا نقطه دار، کاملاً متفاوت است. پس بهتر است، مجموعه‌ای از پارچه‌ها، کارت‌ها و کاغذها را برای زمینه عکس‌های خود داشته باشید.

  1. کیک‌ها را از جعبه بیرون بیاورید.

جالب است که تعداد زیادی از عکس‌ها، کیک‌های فنجانی و معمولی را در جعبه نشان می‌دهند. زمانی که زمان بسیار زیادی را برای تهیه یک کیک یا چند کیک صرف می‌کنید، پس آن را به نمایش بگذارید، آن را تزئین کنید و در بهترین حالت، آن را دیگران نشان دهید. کیک‌ها هم در این شکل، مثل انسان‌ها هستند، ما دوست نداریم همین که از رختخواب بیرون آمدیم، با لباس‌های به هم ریخته، از ما عکس گرفته شود، دوست داریم لباس‌های خوبی بپوشیم، موهای خود را مرتب کنیم، آرایش کنیم و سپس آماده عکس گرفتن شویم! پس زمانی برای رسیدن به کیک خود و آماده کردن آن برای عکس گرفتن، کنار بگذارید.

  1. کارهایی که نباید انجام دهید!

با یک زاویه رو به پایین، از کیک عکس نگیرید چون کیک شما کوچک‌تر به نظر می‌رسد. از یک زمینه چروک، کثیف و نامرتب و همچنین زمینه مشکی برای عکس گرفتن استفاده نکنید، چون زمینه مشکی، نور را جذب می‌کند و هر عیب و نقصی که در کیک وجود داشته باشد را به وضوح نشان می‌دهد. از یک نور به تنهایی استفاده نکنید، چون سبب ایجاد سایه و بازتاب نامناسب نور می‌گردد. از فلش استفاده نکنید چون ممکن است اشیای دیگری به صورت اتفاقی در عکس شما ظاهر شوند.

  1. کارهایی که باید انجام دهید!

اطمینان حاصل کنید که پارچه یا ملحفه شما برای استفاده در پس زمینه، اتو کشیده شده و بدون چین و چروک است. از 3 لامپ مختلف برای بازتاب نور بر روی کیک خود استفاده کنید و با استفاده از یک لامپ هالوژن 60 واتی، سایه‌های ایجاد شده بر روی کیک را حذف کنید. برای داشتن یک عکس واضح و تمیز، دوربین خود را بر روی سه پایه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که دوربین شما از قابلیت گرفتن عکس‌هایی با کیفیت حداقل 8 مگاپیکسل، برخوردار است. عکاسی کیک خود را از روبرو انجام دهید تا متوجه شوید چه چیزهایی در زمینه عکس دیده می‌شوند، مثل پریز برق، پیشخوان و میز شلوغ و غیره…

عکاسی کیک دی عین این که کار سخت و پیچیده ای می نماید، اگر به آن علاقه داشته باشید، بسیار دلپذیر و آسان است. کافی است علاقه و تلاش خود را روی آن معطوف کنید تا هنر خود را در عکاسی کیک مثل حرفه ای ها دریابید.

نمایش نظرات

مطالب اخیر

  • وبلاگ

20 حقیقت جالب در مورد ولنتاین که نمی دانید!

ولنتاین روزی است که هرساله در بسیاری از کشورها جشن گرفته می شود. اما آیا…

6 سال پیش
  • وبلاگ

چند هدیه پیشنهادی خاص برای ولنتاین

از شیرینی های کوچک گرفته تا یادگاری هایی که خودتان آن ها را تزئین کرده…

6 سال پیش
  • وبلاگ

ولنتاین؛ روز رومانتیک و عاشقانه

چهاردهم فوریه هر سال، در ایالات متحده و بسیاری از کشورها، روزی به نام روز…

6 سال پیش
  • دسته‌بندی نشده

کیک عروسی گران قیمت در دنیا چگونه ساخته می شود ؟

برای برخی از افراد مشهور، کیک عروسی باید به اندازه حلقه عروس بدرخشد. چون در…

6 سال پیش
  • وبلاگ

آنچه که درباره شب یلدا باید بدانید

علی اکبر دهخدا چله یا یلدا را به عنوان «بلندترین شبی که ایرانی ها آن…

6 سال پیش
  • دسته‌بندی نشده

محصولات ویژه شب یلدا در کیک ساز

یلدا را با کیک ساز جشن بگیرید! محصولات ویژه شب یلدا ی ما شیرینی رو…

6 سال پیش