Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

نوقا چیست؟

عکس نوقا

نوقا

نوقاچیست؟نوقا یکی از خوردنی های شیرین و قدیمی خاور میانه و جنوب اروپا است که چندین نوع دارد.یک نوع از این شیرینی تورون نام دارد که در زمان اسلام در اسپانیا به عنوان یکی از شیرینی های محلی مورد استفاده قرار میگرفته.در واقع نام تورون از توست گرفته شده که در زبان لاتین به معنای ترد است.نوقا در ایران دارای دو نوع گز اصفهان و نوقای تبریز است.غربی ها بر این باورند که سوهان قم و کاشان هم یک نوع از این شیرینی است.در شهر تبریز به نوقا با زبان محلی لوکا گفته میشود.نوقای گردویی یکی از محبوب ترین سوغات شهر تبریز است.مواد تشکیل دهنده نوقا عبارت اند ازشکر, سفیده تخم مرغ, گردو, وانیل که دارای طعم های وانیلی و شکلاتی و کاکائویی است.دیگر نوع نوقا در تبریز نوع آجیلی آن است که از شکر, آب, گلوکز, گردو,پسته, فندق, بادام هندی, تخم مرغ و گلاب و آرد تشکیل شده است.

اخیرا شرکت گوگل نسخه جدید اندروید خود را به نام اندروید نوقا معرفی کرده که باعث جهانی شدن نام شیرینی سنتی شهر تبریز است.شرکت گوگل در ابتدا نام اندروید نوقا را به صورت رمزی به نام اندروید N معرفی کرده بود.

یکی از ویژگی های جذاب این سری از  سیستم عامل های اندروید این است که میتوان صفحه را به دو قسمت تقسیم کرده و همزمان دو اپلیکیشن را روی یک صفحه اجرا کرد.

جالب اینجاست که شرکت گوگل برای تمام نسخه های سیستم عامل خود از نام شیرینی های مختلف استفاده میکند. به عنوان مثال نسخه قبلی آن مارشمالو بود.

مطالب بخش آموزشی کیک ساز!

درباره پویا عباسپور

اين جهان كوه است و فعل ما ندا از ندا ها سوي ما آيد صدا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *