Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

تزئین کیک نسبت به روزهایی که فقط با خامه روی آن تولدت مبارک می نوشتند یا به شکل گل تزئین می کردند بسیار پیشرفت کرده است. امروزه ابزارهایی در دسترس شما است که به کمک آن ها می توانید کیک ها را با تصاویر خودتان شخصی سازی کنید.

به عنوان نمونه، شما می توانید تصاویر شخصی و واقعی تان را بر روی کاغذ خوراکی چاپ کنید و به راحتی به فوندانت کیک بچسبانید. برای طرح های ساده مثل شخصیت های کارتونی نیز می توانید از روش پر کردن با خامه را به کار ببرید. اگر زمان زیادی ندارید یا طرح ظریفی دارید می توانید از کاغذهای انتقال استفاده کنید.

در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که چگونه به کمک کاغذ روغنی بتوانید طرحتان را بر روی کیک انتقال دهید. پس تا انتها همراه ما باشید.

مرحله اول:

تصویر انتخابی خودتان را توسط یک پرینتر معمولی و در سایزی که می خواهید روی کیک ظاهر شود چاپ کنید. به وسیله ی ماژیک انگشتی عکس را بر روی کاغذ روغنی کپی کنید. حاشیه ی بیرونی کیک را نیز مشخص کنید.

مرحله دوم:

کاغذ روغنی را بر روی یک سطح کار محکم مثل پلاستیک شفاف یا اکریلیک قرار دهید تا بتوانید آن را فریز کنید. کاغذ روغنی را به وسیله ی چسب بر روی سطح کار محکم کنید.

مرحله سوم:

درب شماره یک قیف شیرینی پزی را به آن متصل کنید و قیف را با خامه ی سیاه پر کنید. انتهای قیف را محکم گره بزنید.

مرحله چهارم:

با خامه ی سیاه طرح کلی را بکشید.صفحه ی کار را چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا خامه سفت شود و هنگام تزئین به سایر چیزها آغشته نشود.

مرحله پنجم:

قیف را با هر رنگ خامه ای که مایلید پر کنید. برای کاربرد آسان از یک سری قیف بزرگ(شماره ی 19) برای مالیدن خامه به قسمت های وسیع تر طرح استفاره کنید.

مرحله ششم:

خامه های رنگی را به طرح به دست آمده روی کاغذ روغنی بمالید و مجددا برای جلوگیری از آغشته شدن و حرکت خامه به سایر قسمت های طرح، آن را چند دقیقه در فریزر قرار دهید.

مرحله هفتم:

صفحه ی کار را مقابل نور بگیرید تا نقاط کمرنگ مشخص شود. از یک فرچه برای هدایت خامه به گوشه های طرح استفاده کنید.در صورت نیاز تمام نقاط خالی را با خامه پر کنید.

مرحله هشتم:

رنگ زمینه را به تصویر اضافه کنید. از رنگ هایی استفاده کنید که متناسب با رنگ کیک باشد. با استفاده از یک قاشقک زمینه را صاف و مسطح کنید و تصویر خامه ای بدست آمده را یک شب فریز کنید.

مرحله نهم:

زمانی که آماده ی انتقال تصویر بر روی کیک هستید با لایه ای از خامه کیک را بپوشانید. تصویر را از فریزر خارج کنید و آن را از صفحه ی کار جدا کنید.

مرحله ی دهم:

کاغذ روغنی را جدا کنید و قسمت یخ زده ی تصویر را بر روی کیک قرار دهید و به آرامی بر روی خامه فشار دهید.یک دستمال کاغذی ضخیم و بدون پرز را با آب سرد مرطوب کنید و به آرامی روی خامه بمالید تا یخ آن باز شود.(حدود 20 دقیقه). به آرامی خطوط تزئین شده با خامه را خشک کنید تا سطح صافی بر روی تصویر ایجاد شود.

نکاتی درباره ی استفاده از کاغذهای خوراکی

مرحله ی اول: پلاستیک را از کاغذهای خوراکی جدا کنید و با استفاده از قیچی طرحی که می خواهید بر روی کیک اعمال کنید را برش بزنید. برای برش مستقیم و یک دست از تیغ یا کاتر ماشین کاغذبری استفاده کنید.

مرحله ی دوم: با استفاده از فرچه یک لایه ی نازک چسب خوراکی بر روی فوندان بمالید.اگر خامه دارید به چسب خوراکی نیاز ی نیست.

مرحله ی سوم: طرح را از طرفی که پلاستیک را از آن جدا کردید بر روی کیک قرار دهید و به آرامی آن را فشار دهید تا به کیک بچسبد.

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

3 دیدگاه در چاپ عکس روی کیک به کمک کاغذ روغنی
  1. خوب باید حداقل مرحله به مرحله توی عکس نشان میدادید اینجوری تئوری که خوب نیست

  2. سلام
    ممنون ازآموزش و توضیحتون
    اما بدون تصویر و عکس بی فایده س. متوجه نشدم درست

  3. دیدگاه *بدون عکس من درست متوجه نشدم می بایست عکس هم میگذاشتین بهر حال ممنون


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *