Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

کیک مخمل قرمز  یا ردولوت یک کیک زیبا و خوشرنگ است که بیشتر برای مناسبت های خاص و ویژه تهیه می شود. کیک مخمل قرمز ردولوت انتخاب خوبی برای سالگرد ازدواج است که در بین زوج های جوان بسیار محبوب شده است. اگر برای ولنتاین در فکر تدارک یک کیک خوش طعم و متفاوت هستید تهیه کیک مخمل قرمز ردولوت ایده خوبی است. رنگ قرمز این کیک به هیجان مهمانی اضافه می کند کمتر کسی است که از دیدن یک برش کیک قرمز رنگ شگفت زده نشود. کیک مخمل قرمز ردولوت با تزیین و روکش های خامه ای ظاهری شبیه به یک کیک معمولی را پیدا می کند و هنگام برش ماهیت اصلی کیک دیده می شود. البته کیک مخمل قرمز ردولوت به صورت ساده و بدون تزیینات اضافی هم برای جشن تولد، کیک بی نظیری است. در این مطلب با طرز پخت کیک ردولوت آشنا می شوید.

کیک مخمل قرمز ردولوت

سرو کردن کیک مخمل قرمز

مواد لازم برای درست کردن کیک رد ولوت

برای آماده سازی کیک مخمل قرمز ردولوت به این مواد احتیاج دارید:

  • آرد 2 و نیم پیمانه
  • سرکه نیم پیمانه
  • پودر شکر 2 پیمانه
  • پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1 و نیم قاشق چایخوری
  • رنگ قرمز به مقدار لازم
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری
  • باتر میلک 1 پیمانه
  • روغن مایع 1 و 1/2 پیمانه
  • عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ 2 عدد
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

تهیه کیک مخمل قرمز ردولوت را با شکستن تخم مرغ ها شروع کنید. تخم مرغ ها را خوب هم بزنید و به آن باترمیلک یا شیر خامه ای و سرکه را اضافه کنید. باترمیلک به صورت آماده به فروش می رسد ولی به سادگی می توانید آن را خودتان در منزل تهیه کنید.

کیک مخمل قرمز ردولوت red velvet

کیک ردولوت با تزیین کنجد

طرز تهیه باتر میلک یا شیر خامه ای در خانه

یک پیمانه شیر و 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید  یا آبلیمو را با هم مخلوط کرده و کمی هم بزنید. این مخلوط را در دمای اتاق در یک مکان ثابت بدون هم زدن به مدت یک ربع قرار دهید تا شیر حالت بریده بریده پیدا کند. اکنون مواد را هم بزنید تا حالت یکنواخت پیدا کند. به همین سادگی باتر میلک خاگی حاضر می شود. افزودن باترمیلک به مواد کیک موجب می شود که کیک سبک و خوش طعم تر شده و رطوبت کیک مخمل قرمز ردولوت هم حفظ شود.

با استفاده از خمیر درست شده برای کیک ردولوت ، می توانید کاپ کیک ردولوت هم درست کنید.

پس از افزودن باترمیلک به تخم مرغ ها نوبت به اضافه کردن وانیل می رسد. اگر از عصاره وانیل استفاده کنید عطر و طعم بهتری به دست می آید. روغن را هم با مواد مخلوط کنید.

از مقداری رنگ خوراکی قرمز با کیفیت استفاده کرده و مواد کیک را رنگی کنید! رنگ های غلیظ تر که آب کمتری دارند مناسب تر هستند و بافت کیک را خراب نمی کنند.

در یک کاسه دیگر مواد خشک کیک را مخلوط کنید. آرد ، بیکینگ پودر ، پودر کاکائو ، نمک و  پودر شکر را در کاسه ریخته و با قاشق مخلوط کنید.

نکته: برای تهیه همه کیک ها اول آرد را دو بار الک کنید تا کیک بافت بهتری داشته باشد.

درست کردن مایه کیک رد ولوت

مایه مخلوط تخم مرغ ها و باترمیلک را کم کم به آرد اضافه کنید و مواد را هم بزنید پس از افزودن همه مواد به آرد مواد را هم بزنید تا مخلوط یکنواخت و قرمز رنگی داشته باشید. خمیر کیک مخمل قرمز ردولوت نه خیلی سفت و نه خیلی شل می باشد. برای هم زدن از دور متوسط هم زدن برقی استفاده کنید تا رنگ قرمز در مواد کاملا نفوذ کند.

پختن کیک رد ولوت

این خمیر کیک برای دو قالب 22 سانتی کافی است و دو لایه کیک از آن به دست می آید! پس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و 2 لایه کیک هم اندازه تهیه کنید. البته از این خمیر می توان برای تهیه کاپ کیک هم استفاده کرد.

این کیک در فری که از قبل با دمای 175 درجه گرم شده به مدت نیم ساعت آماده می شود. پس از پخت کیک تا سرد شدن کامل آن ها را از قالب جدا نکنید. در این زمان کرم پنیری برای بین لایه کیک را آماده کنید.

تهیه کیک ردولوت یا مخملی قرمز red velvet

برش نمونه کیک مخملی قرمز با تزیین خامه

طرز تهیه کرم پنیری برای کرم رویه و بین لایه های کیک مخملی قرمز

  • پنیر خامه ای 240 گرم
  • کره   8 قاشق غذاخوری
  • پودرشکر 4 پیمانه

پنیر خامه ای، پودر شکر و کره را با کمک هم زن خوب مخلوط کنید بهتر است پنیر خامه ای و کره یک ساعت از یخچال بیدون باشند تا با محیط هم دما شوند. به این ترتیب مواد بهتر فرم می گیرند. کمی عصاره وانیل به مواد اضافه کنید و تا زمانی که یک کرم سبک و یکدستی به دست آید هم زدن را ادامه دهید. از دور تند هم زن برقی استفاده کنید.

درست کردن کرم پنیری کیک مخملی قرمز یا ردولوت

درست کردن کرم پنیری کیک مخملی قرمز

پس از سرد شدن کامل کیک روی لایه اول از این کرم پنیری بکشید و لایه دوم را روی کرم پنیری بگذارید. اکنون روی لایه دوم هم از یک لایه کرم پنیری استفاده کنید و همه کیک را پوشش دهید. این کیک را به مدت 2 ساعت در یخچال گذاشته تا طعم پنیر و کیک بهتر شود! کیک مخمل قرمز ردولوت در هنگام برش بسیار زیبا و خوشرنگ دیده می شود.

انواع خوراکی های دیگر با مواد کیک ردولوت

با همین خمیر و خامه ای که درست کردید، می توانید خوراکی های زیر را هم ذرست کنید.

کیک فنجانی یا کاپ کیک ردولوت

با ریختن مایه رد ولوت در قالب های کاپ کیک یا حتی ریخن در فنجان هایی که در فر می توانید بگذارید، می توانید کاپ کیک رد ولوت درست کنید و در نهایت با خمیر پنیری درست شده آن را تزیین کنید.

کاپ کیک ردولوت

کاپ کیک ردولوت

کلوچه ردولوت

درست کردن کلوچه ردولوت از کاپ کیک آن هم آسان تر است. فقط کافی است مقداری خمیر آماده شده را روی سینی فر بریزید و در فر قرار دهید. می توانید در آن از مغز شکلات یا همان کرم درست شده هم استفاده کنید.

کلوچه ردولوت

کلوچه ردولوت

ماکارون ردولوت

ماکارون یا همون لطیفه سابق ردولوت ، با قرار دادن کمی کرم پنیری بین دو کلوچه درست می شود.

لطیفه یا ماکارون ردولوت

لطیفه یا ماکارون ردولوت

درباره معصومه فدایی

معصومه فدایی هستم فارغ التحصیل حقوق ولی عاشق کیک و شیرینی. در کیک ساز می تونم ایده های شیرینم رو به واقعیت تبدیل کنم. امیدوارم شما هم از این مطالب لذت ببرید.

2 دیدگاه در چگونه کیک مخمل قرمز ردولوت با خامه پنیری تهیه کنیم؟
  1. سلام عالی بود ممنونم از مطالبتون فقط یک سوال داشتم نمیشه بجای ترکیب کره و پنیر خامه ای و … از خامه قنادی استفاده کرد ؟


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *