Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

بازی ها جزء لاینفک دوران کودکی هر فرد است. کودکان یا انجام بازی هم انرژی زیاد کودکی شان را تخلیه می کندد، هم استعدادشان را پرورش می دهند. ما در سلسله پست های بازی های مناسب جشن تولد قصد داریم به شما بازی های جذاب و خلاقانه ای را معرفی کنیم که به کمک آن ها بتوانید در فضای آپارتمان و در مراسم هایی مانند جشن تولد، اوقات خوشی را بگذرانید. پس با دومین بخش از بازی های مناسب جشن تولد همراه باشید.

بازی خوراکی رنگی

در این بازی شما نیاز به مقداری پاستیل، اسمارتیز یا خوراکی رنگی دارید. روش بازی این طور است که تعدادی پاستیل مثلا 8 عدد را در چهار رنگ مختلف و از هر رنگ دو عدد انتخاب می کنید. آن ها را به دو قسمت تقسیم می کنید. به طوری که هر دسته شامل 4 رنگ از پاستیل ها باشد. سپس آن ها را در جیب کاپشن، پالتو و یا حتی در صورت امکان جیب شلوار یکی از کودکان حاضر در جشن می ریزید. کودک باید از هر جیب یک پاستیل بیرون بیاورد. همچنین می توانید خوراکی ها را در پاکت کاغذی بلندی روی میز بگذارید. او تنها زمانی می تواند پاستیل ها را بخورد که رنگ هر دو یکسان باشد. در مواقعی که رنگ ها یکسان نیست پاستیل ها مجددا به جیب کودک بازگردانده می شود. شما می توانید این بازی را با همه کودکان شرکت کننده در مراسم جشن انجام دهید. قبل از انجام بازی از بچه ها بخواهید دست های خود را بشویند. این خود بهانه خوبی برای هدایت بچه ها به شستن دست ها در یک جشن تولد پر از هیجان است.

بازی بزن به هدف

هدف این بازی تقویت دقت وجهت یابی کودکان می باشد. اجرای این بازی در یک مراسم جشنتولد می تواند باعث ایجاد شور وهیجان زیادی بین کودکان شود. برای انجام این بازی نیاز به یک تخته کوچک وایت برد ویک عدد ماژیک دارید. وایت برد را روی دیوار نصب نمایید. (توجه داشته باشید ار تفاع وایت برد باید متناسب با قد کودکان باشد.) سپس با ماژیک یک عدد دایره نسبتا بزرگ رسم کنید. یکی از کودکان را در فاصله مناسبی از وایت برد قرار دهید. از او بخواهید که به وایت برد و موقعیت دایره روی آن توجه کند. سپس یک ماژیک به او بدهید و با چشم بند، چشمان او را ببندید. کودک باید بتواند با جهت یابی صحیح و دقت و تمرکز، یک عدد نقطه در داخل دایره رسم نماید.کودکان دیگر با تشویق یکدیگر می توانند باعث هیجان انگیزتر شدن بازی شوند.

بازی بیست سوالی (حدس کلمات)

احتمالا شما هم در دوران کودکی این بازی را انجام داده اید. در این بازی یکی از کودکان چیزی را در ذهن خود مجسم می کند. وظیفه سایر کودکان این است که به نوبت با پرسیدن سوالاتی مانند: «رنگش قرمزه؟» ، «تو جیب جا میشه» ، «جانداره؟» کلمه مورد نظر را حدس بزنند.

توجه داشته باشید که این بازی هیجان زیادی ندارید و هدف آن بیشتر، افزایش صبر کودکان و آموزش خوب گوش دادن است. بنابراین بیشتر مناسب مکان هایی است که کودکان امکان انجام بازی های حرکتی و پر سر و صدا را نداشته باشند.

بازی پازل نقاشی با چوب بستنی

بازی پازل نقاشی با چوب بستنی

برای انجام این بازی بهتر است از قبل تعدادی چوب بستنی را نگه دارید و یا از بازار تهیه کنید. این بازی را می توان در دو مرحله انجام داد. بدین صورت که در مرحله اول به هر کودک بین 10 – 15 چوب بستنی بدهید. سپس از آنها بخواهید که چوب بستنی ها را به موازات یکدیگر بچینند. بعد از آن سه عدد چسب نواری بزرگ را به دو سر و وسط چوب بستنی ها بزنید. از کودکان بخواهید در طرف دیگر چوب بستنی ها که چسب ندارند یک نقاشی بکشند.

مرحله دوم بازی: در این مرحله و پس از اتمام نقاشی کودکان، چسب ها را از چوب بستنی ها جدا کنید و چوب بستنی ها را به هم بریزید. سپس از کودکان بخواهید که مانند پازل چوب بستنی ها را کنار یکدیگر بچینند تا نقاشی به طور صحیح نمایش داده شود. برای جذاب و هیجان انگیزتر شدن بازی می توانید نقاشی هر کودک را به کودک دیگر بدهید و برنده کسی باشد که زودتر از سایرین پازل را آماده می کند.

بازی نقاشی در تاریکی

همان طور که از عنوان بازی پیدا است این بازی هیجان انگیز باید در تاریکی انجام شود.؛ بنابراین مناسب جشن تولد هایی است که در شب برگزار می شوند. روش بازی نیز بدین گونه است که شما یک مداد و کاغد به هر کدام از کودکان می دهید و از او می پرسید که چه چیزی می خواهد رسم کند؟ مثلا دخت، ماشین، خانه و… سپس در همان کاغذ عنوانچیزی که هر کودک می خواهد رسم کند را می نویسید. اکنون نوبت به مرحله هیجان انگیز بازی می رسد. چراغ های اتاق را خاموش کنید و از کودکان بخواهید که در تاریک نقاشی مدنظر خود را بکشند. پس از چند دقیقه لامپ ها را روشن کنید و نتیجه کار را ببینید. کودکی برنده است که توانسته باشد نقاشی بهتری بکشد.

امیدواریم این مجموعه از بازی ها نیز مورد پسند شما واقع شده باشد.

بازی های مناسب جشن تولد – بخش اول

بازی های مناسب جشن تولد – بخش سوم

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *