Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

حتما شما هم دوست دارید مراسم تولدی که برای کودکتان برگزار می کنید شاد و به یاد ماندنی باشد. برای همین نهایت تلاشتان را با سفارش وخرید یک کیک تولد زیبا و جذاب، خرید یک هدیه فوق العاده و دعوت دوستان فرزندتان، می کنید. با این وجود اگر متن مراسم شاد و جذاب نباشد احتمالا زحماتتان آن طور که باید به ثمر نمی نشیند. ما در این سری از پست های وب سایت کیک ساز قصد داریم شما را با بازی های مناسب جشن تولد کنیم که به کمک آن ها بتوانید این مشکل را حل کنید و انشاالله جشن تولدی به یادماندنی برای کودکتان رقم بزنید. پس تا انتها با ما در همراه باشید.

ساختن کاردستی

همان طور که از نام این سرگرمی مشخص است، در این سرگرمی کودان مشغول ساخت کاردستی می شوند. وسایل مورد نیاز این سرگمی شامل مقوا، چسب، کاغذهای رنگی، قیچی، ماژیک، اکلیل، مداد رنگی و هرآنچه که فکر می کنید برای ساخت کاردستی به درد می خورد، خواهد بود.

شما می توانید از قبل در اینترنت و یا سایر منابع آموزشی، آموزش ساخت چند کاردستی جذاب کودکانه نظیر ماشین، خانه، هواپیما، جعبه های رنگی و… را مطالعه کرده باشید و در مراسم جشن تولد به کودکان حاضر در جشن آموزش ساخت کاردستی ها را بدهید.

بازی گل به چه رنگی

احتمالا این بازی یکی از چند بازی است که برای شما -پدران و مادران- تبدیل به نوستالوژی شده است. هدف این بازی تقویت سرعت ذهن کودک می باشد. در این بازی یکی از کودکان عبارت « گل به رنگی، به چه رنگی، به چه رنگ های قشنگی، توی این دنیای رنگی، به چه رنگی؟» را بلند برای سایر کودکان می خواند و در ادامه نام یک رنگ، مثلا «قرمز» را به زبان می آورد. در این موقع سایر کودکان باید در اطراف خود رنگ شی یا جسمی که رنگ قرمز دارد را پیدا کرده و دست روی آن بگذارد و با کلماتی نظیر «استپ» و یا تکرار نام رنگ – در این مثال رنگ قرمز – به سایرین اعلام کند که رنگ مورد نظر را پیدا کرده است. برنده بازی کسی است که زودتر رنگ مورد نظر را پیدا کند. این بازی هیجان انگیز مناسب برای تعداد کودکان بالای 3 نفر می باشد.

بازی پانتومیم چهره ها

هدفاین بازی تقویت احساسات بشر دوستانه است و به راحتی می شود در یک مراسم جشن تولد اجرا کرد،  از قبل تعدادی ماسک صورت در حالات احساسی متفاوت، مثلا غمگین، شاد، خشمگین و…. را بر روی مقوا و یا کاغذ می کشید.( برای رسم حالات مختلف صورت می توانید از شکلک های موجود در شبکه های اجتماعی کمک بگیرید.) سپس آن ها را درون ظرف پلاستیکی می ریزید و از کودکان به نوبت می خواهید که یکی از آنها را بیرون بیاورد.( در صورت استفاده از ظرف شیشه ای، کاغذهای محتوای شکلک ها را تا بزنید تا مشخص نباشند.) پس از بیرون اوردن یکی از شکلک ها مثلا شکلک حالت عصبانیت از کودک می خواهید که به صورت پانتومیم در چهره و یا حالات بدن خود ادای آن حالت را دربیاورد.

پس از این کار از سایر کودکان می خواهید که به کودکی که عصبانی است هر یک به طریقی کمک کنند. مثلا علت عصبانیت او را بپرسند؟ یا به او یک لیوان آب تعارف کنند و… برای حالات مثبت نظیر شادی نیز کودکان باید بتوانند واکنش های مناسب ارائه دهند. برای مثال بگویند که خوشحالم که حالت خوب است و شاد هستی. توجه داشته باشید که برای بهبود عملکرد کودکان در بازی می توانید امکانات جانبی نظیر یک لیوان شربت، شیرینی، وسایل اسباب بازی پزشکی و… آماده کنید.

دکتر بازی

پزشک شدن از آرزوهای دور و دراز کودکان، خصوصا دختران به شمار می رود. به جرات می توان گفت تمامی انسان ها در دوران کودکی شان یا دوست دارند پزشک شوند، یا خلبان،پلیس و یا معلم. در یک میهمانی جشن تولد می توانید به تقویت و شکوفایی همین آرزوهای دور و دراز بپردازید! البته بازی مدنظر ما بیشتر جنبه آموزشی واقعی خواهد داشت.  در این بازی تعدادی از کودکان پزشک و پرستارند و تعدادی بیمار. علاوه بر استفاده از وسایل پزشکی اسباب بازی می توانید به کودکانتان کمک های اولیه بی خطر نظیر آتل بندی، پانسمان زخم و … را آموزش دهید.

هشدار: این بازی بیشتر مناسب کودکان بالای سنین 7 سال می باشد. همچنین توجه داشته باشید که کمک های اولیه نظیر تنفس مصنوعی که حساسیت ویژه ای دارند و امتحان کردن آن توسط کودکان ممکن است موجب بروز خطرات جدی شود، آموزش داده نشود.

بازی دور و نزدیک:

این بازی بیشتر مناسب کودکان با تعداد کم است. در این بازی از کودکان به نوبت می خواهید که اتاق را ترک کنند و سایر کودکان یک شی مثلا یک عروسک را پنهان کنند. سپس کودک وارد اتاق می شود و شما با ضرب آهنگ دستتان فاصله با هدف را نشان می دهید. مثلا با نزدیک شدن به هدف دستتان را با ضرب آهنگ و شدت بالا روی میز می زنید. همچنین هرچقدر کودک از هدف دورتر شود شدت و تعداد ضرب آهنگ ها کمتر می شود. البته اگر کودک با سن بیشتر (نوجوان) در بین جمع است، وظیفه ضرب آهنگ زدن را می توانید به اوبسپارید.

امیدواریم این پست آموزشی مفید و مورد استفاده شما واقع شده باشد. منتظر ادامه سلسله مطالب بازی های مناسب جشن تولد باشید. همچنین خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بخش نظرات همین نوشته برای ما ارسال کنید.

بازی های مناسب جشن تولد – بخش دوم

بازی های مناسب جشن تولد – بخش پایانی

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *