Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

آیا گرم کردن عسل، مسموم کننده و سمی است؟

گرم کردن عسل جوانب مثبت و منفی

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که با سوالات متعددی در مورد جوانب مثبت و منفی گرم کردن عسل مواجه شده است، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها بخوانید.

اطلاعات بسیار زیادی در مورد عسل در این اینترنت وجود دارند که ممکن است منجر به سردرگمی شما شوند. به عنوان مثال، آیا گرم کردن عسل، باعث مسموم شدن می گردد؟ آیا گرم کردن عسل منجر به از بین رفتن تمام منافع سلامتی آن می گردد؟ آیا گرم کردن عسل باعث از بین رفتن عسل می شود؟

این موارد تنها برخی از سوالات متعددی می باشند که در طی سالیان مختلف چه در بخش تولید، چه در بخش مصرف خانگی با آن ها مواجه شده ایم.

آیا گرم کردن عسل، مسموم کننده و سمی است؟

اولا، اجازه دهید تا مهم ترین نگرانی موجود را برطرف نماییم. نه، گرم کردن عسل آن را تبدیل به سم و زهر نکرده و شما را نخواهد کشت. گرم کردن عسل خام، ترکیب آن را برهم زده و به صورت بالقوه منجر به ضعیف شدن یا از بین رفتن آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی و … (و خیلی بیشتر از این موارد در یک ثانیه) می گردد؛ اما این امر منجر به بروز بیماری و مسمومیت نمی شود. خام نگه داشتن عسل برای بدن شما مفید است اما گرم کردن آن ضرری به شما وارد نمی نماید.

گرم کردن و مواد مغذی

با توجه به مزایای مغذی عسل، گرم کردن آن منجر به آسیب به آن ها می گردد. با این حال، این میزان آسیب وابسته به مقدار گرما و مدت زمان آن می باشد.

به عنوان مثال، آیا می توانید عسل را تا دمای 95 درجه ی سانتی گراد، حرارت دهید؟ امیدواریم که این امر امکان پذیر باشد؛ چرا که عسل به این دما در داخل خود کندو هم می تواند برسد. گرم کردن عسل در محدوده این درجه ی حرارت مطلوب می باشد، و منافع و مزایای سلامتی موجود در عسل خام، حفظ خواهد شد.

گرم کردن عسل شکر زده شده (کریستالی شده) بهترین روش برای ایجاد عسل مایع و قابل مصرف می باشد، و از مزایای سلامتی آن هم محافظت خواهد نمود. از دمای 95 درجه ی سانتی گراد فراتر نروید. اگر متوجه شدید که عسل تان در حال کریستالی شدن است، تا زمانی که به حالت مطلوب مد نظرتان برسد، بدان حرارت دهید.

گرم کردن عسل

آشپزی با عسل

پخت و پز با عسل امری نسبتا پیچیده است. قرار گرفتن در معرض حرارت اجاق گاز یا فر به مدت طولانی، قطعا آنزیم های مفید و حتی طعم عسل را تغییر می دهد. عسل دارای طعم های متنوع و خوش مزه می باشد که در هنگام قرار گرفتن در معرض چنین حرارتی، آن ها را از دست می دهد. این بدان معنا نیست که طعم آن ناخوشایند خواهد بود، یا این که شما آن را دوست نخواهید داشت. این امر تنها کاربردی متفاوت از عسل می باشد.

اگر به دنبال دستیابی به حداکثر طعم عسل و بهره مندی از منافع و مزایای سلامتی عسلی که خریداری نموده اید، هستید، باید آن را حدالامکان خام نگه داشته و آن گونه مصرف نمایید. با این حال اگر مایل به افزودن طعم و عطر عسل به غذای خود را دارید، می توانید عسل را به شیوه ی مد نظر خود مورد طبخ قرار دهید.

کلام اخر

عسل از جمله مواد مغذی و بسیار مفید برای بدن است که هم در پزشکی نوین و هم در طب سنتی و اسلامی به خواص معجزه آسای آن اشاره های فراوانی شده است. عسل به حدی مفید و شفا بخش است که در قرآن نیز به عنوان ماده غذایی شفابخش ذکر شده است. بنابراین توصیه می کنیم این ماده غذایی مفید را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و در سبد غذایی روزانه تان قرار دهید.

 

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

3 دیدگاه در آیا گرم کردن عسل مسموم کننده و سمی است؟
  1. سوال ما نام سمی است که با گرم کردن عسل بوجود می اید نه تنها انسانها بلکه حیوانات هم خواص عسل را میفهمند و اما این خیلی زشت است که تمام مدعیان عسل شناس مانند کبک سرشان زیر برف است و نمیتوانند بفهمند که چرا اسم تولید شده از گرما را در عسل نمینویسند

    • دوست من، همانطور که در مقاله توضیح داده شده، گرم کردن عسل موجب تولید سم نمی شود. درحقیقت بسیاری از تولید کننده های عسل در فرآند جدا کردن عسل از موم برای افزایش شلی (کاهش ویسکوزیته عسل) آن را حرارت ملایم می دهند. هرچند این کار به جهت حفظ باکتری ها و آنزیم های مفید عسل توصیه نمی شود، با این حال موجب سمی شدن آن نمی شود.

  2. جناب قناد گرم کردن ملایم به این معنا است یعنی سرد نباشد گرما معنیش ملایم نیست اگر عسل را گرما بدهیم و از درجه 70 به بالا عبور کند اشغال میشود به بدن مضر است تمام باکتریهایش از بین میروند اگر نمیتوانید حدود گرما را مشخص کنید بهتر است هیچ حرفی نزنید چون باعث میشوید مردم به اشتباه بیافتند شما در کدام ازمایشگاه فهمیده اید که گرما سوزنده برای عسل مشکل ساز نیست ؟ لطفا اول معنی ملایم و ولرم را با گرما مطالعه کنید بعدا در مورد گرما صحبت کنید


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *