Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34

هنرپیشه و کمدین معروف، جرج برنز، یک بار گفت:

شما نمی توانید به بزرگتر شدن کمک کنید، اما شما نباید پیر شوید.

مهم نیست که یک نفر چقدر احساس جوانی می کند، در هر صورت مشکلات با پیری می آیند. آرتروز، آلزایمر و پوکی استخوان تنها برخی از بیماری هایی است که سالمندان به طور جدی از آن رنج می برند. آن ها همچنین از زوال روحی رنج برده و به سمت افسردگی پیش می روند. بزرگان ما برای ما کارهای زیادی کردند؛ بنابراین در این نوشته راه کارهایی ذکر شده، که شما برای کمک به آن ها و شاد کردنشان باید انجام دهید.

سالمندان

1- با آن ها صحبت کنید

در مورد نیازهای عاطفی آن ها صحبت کنید. بسیاری از سالمندان، احساسات خود را درون خود پنهان می کنند، چون فکر می کنند که برای اعضای دیگر خانواده بار سنگینی خواهد بود. اگر شما هر تغییری را بشناسید، مطمئن می شوید که از آن ها بپرسید چطور هستند؛ حتی اگر از طریق گفتگوی گاه به گاه باشد.

ممکن است عزت نفس آن ها پایین بیاید، برای مثال، به دلیل کاهش بینایی شان که مانع از رانندگی کردن و لذت بردن از سرگرمی های مورد علاقه شان می شود. شما می توانید با حرکات ساده بر روحیه آن ها تاثیر مثبت بگذارید؛ مانند گوش دادن به صحبت هایشان و دلگرمی دادن به آن ها. اگر شما دور از آن ها زندگی می کنید، تماس تصویری را به ایشان یاد دهید. (7 نفر از 10 سالمند، دارای تلفن همراه هستند).

2- به آن ها کمک کنید تا بر افسردگی غلبه کنند

سالمندان شاید به خاطر به تازگی از دست دادن شخصی که به ایشان نزدیک بوده دوران سختی را بگذرانند. ناتوانی در مقابله کردن با کاهش آهسته توانایی های جسمی و ذهنی آن ها، مورد معمول دیگری است. این مورد باعث می شود افراد مسن، بیشتر در معرض افسردگی قرار بگیرند. بسیار از آن ها درمان را قطع می کنند چون نمی توانند آن را بپذیرند، یا اینکه افسردگی را با مرگ برابر می دانند. مراقب باشید و خیلی سخت به آن ها نگیرید. به عبارت دیگر، برای یک پیر افسرده حاد، انجام هیچ کاری مورد استفاده قرار نمی گیرد. یک وظیفه ساده برای انجام دادن پیدا کنید، از تلاش های آن ها قدردانی کنید و به آن ها کمک کنید که اعتماد به نفسشان را بسازند.

3- مواد غذایی آن ها را تامین کنید

نیازهای اساسی آن ها را تامین کنید. در یک زمان از خانه بیرون رفتن و به مغازه رفتن برای تهیه موارد مورد نیاز فعالیتی خسته کننده خواهد شد. پس برای خرید مواد غذایی و شارژ داروهایشان بروید.

البته امروزه امکان سفارش تلفنی و تحویل درب منزل وجود دارد. همچنین در حال حاضر فروشگاه های آنلاین مواد غذایی در حال افزایش هستند، بنابراین اگر سالمندان شما کامپیوتر یا یک تلفن هوشمند داشته باشند، نحوه سفارش دادن را به آن ها آموزش دهید.

سالخوردگان

4- به آن ها کمک کنید که در محیط اینترنت مراقب باشند

شهروندان قدیمی اغلب قربانی کلاه برداران اینترنتی هستند. تقلب بیمه ماشین، درمان های پزشکی و بیمه های دراز مدت، تنها برخی از مواردی است که در میان خیلی ها وجود دارد. بروشور و راهنما و اطلاعات جمع آوری کنید و به آن ها در مورد تقلب در اینترنت، کلاهبرداری های فیشینگ و سرقت هویت کمک کنید. بسیاری از شهروندان سالخورده یک کامپیوتر دارند و از آن استفاده می کنند؛ بنابراین آن ها باید آموزش ببینند و توانمند بشوند تا از خودشان در محیط های آنلاین مراقبت کنند.

5- در دسترس باشید

بگذارید آن ها بدانند که شما شخصی هستید که آن ها در شرایط اضطراری می توانند با او تماس بگیرند. به عنوان مثال، چیزی که با افزایش سن به طور چشمگیری افزایش می یابد، تعداد افتادن هاست که منجر به آسیب جدی در افراد مسن می شود. اگر خطر تشنج وجود دارد، و یا بیماری دارند که ممکن است بعضی مواقع آن ها را از کار بیاندازد؛ بدین معنی است که آن ها می توانند بدانند که می توان به شما تکیه کرد. شما باید یاد بگیرید که چطور کمک های اولیه را برسانید، و همچنین به آن ها آموزش دهید که در موقعیت های بحرانی چه اقدامی باید انجام دهند. این که آن ها احساس امنیت کنند مهم است، بنابراین استرس و نگرانی آن ها را کاهش دهید.

6- غافلگیرشان کنید

غافل گیر کردن هرکس به بهانه های مختلفی چون جشن تولد، سالگرد ازدواج و یا حتی یک میهمانی و دورهمی بی دلیل، می تواند یک اتفاق هیجان انگیز و البته به یادماندنی برای او محسوب شود. حال اگر سالمندان اطراف خود را بتوانید غافلگیر کنید، شاید بیش از دیگران خوشحال شوند. مثلا می توانید برای آن ها جشن تولد بگیرید. عصر یک روز تعطیل آن ها را به پارک نزدیک خانه تان ببرید و یا مثلا شام را با آن ها در منزل خودتان سپری کنید. به همین سادگی می توانید به آن ها نشان دهید که چقدر برایتان مهم هستند. شاید هیچ چیز به اندازه «احساس مهم بودن» برای افراد ارزشمند نباشد.

در این نوشته سعی شد با بیان راهکارهای ساده، چون صحبت با سالمندان، توجه به آن ها، در دسترس بودن و…ارتباط شما با سالمندان را بهبود بخشد. فراموش نکنیم که اگر طول عمر داشته باشیم بلاخره ما هم روزی پیر می شویم و از هر دسته که داده باشیم از همان دست نیز می گیریم!

اِما یک معلم است که به طور مداوم مهارت های خود را به عنوان یک معلم و به عنوان یکی از والدین بهبود می بخشد. او مشتاق نوشتن و یاد گرفتن چیزهای جدیدی است که می تواند به بهبود زندگی شما کمک کند. او باعث می شود که شما استوار بر روی زمین بمانید و از کوچک ترین چیزها در زندگیتان قدردانی کنید.

درباره مشکات

گرافیست و نویسنده سایت و نشریات. علاقه خاصی به وردپرس دارم. به دنبال ایده های جدید و جذاب در کارم هستم. معتقدم زمان گران مایه ترین سرمایه هست و برای همین سعی می کنم مطالب مفید و ناب برای کاربران آماده کنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *