Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cakesaz/domains/cakesaz.com/public_html/wp-content/themes/rttheme18-1/rt-framework/functions/rt_breadcrumb.php on line 34
کیک ولنتاینی

مقدمه:

کیک ولنتاینی عنوان مقاله‌ایست که در آن برای خوانندگان خوش‌ذوق کیک ساز در مورد پیشینه‌ی ولنتاین و انواع کیک “ولنتاینی توضیحاتی ارایه می‌کنیم و این که ولنتاین چیست و اصلاً ولنتاین  کی هست. با کیک ساز همراه باشید.

ولنتاین چیست؟

ولنتاین چیست

ولنتاین چیست؟! ولنتاین به عنوان روز عشق‌ورزی و محبت مشهور است. ماجرای ولنتاین بیش‌تر با داستان‌ها و افسانه‌های مختلفی آمیخته شده. یکی از مشهورترین این افسانه‌ها مربوط به قرن سوم میلادی و فرمانروایی “کلادیوس” است.

“کلادیوس” اعتقاد داشت که مردان مجرد بهتر از مردان متاهل می‌جنگند، لذا ازدواج  را برای سربازان جوان ممنوع اعلام نمود و همین موضوع پای کشیشی به نام ولنتاین را به ماجرا باز کرد.

ولنتاین کی هست؟

ولنتاین کی هست

در جواب سوال ولنتاین کی هست؟ پاسخ تاریخی کاملاً دقیقی وجود ندارد. در تاریخ مسیحیت سه قدیس به نام “والنتین” یا “والنتیوس” وجود داشته و این که کدام یک از آن‌ها ولنتاینِ مربوط به ماجرای عشاق است، دقیقاً معلوم نیست. به هر حال ولنتاین، کشیشی بود که به صورت پنهانی عقد سربازانی را که می‌خواستند ازدواج کنند را جاری می‌کرد. بنا به روایاتی فرمانروای روم، یعنی “کلادیوس” بعد از اطلاع از این قضیه دستور قتل ولنتاین را صادر کرد.

طبق روایتی دیگر، ولنتاین خود عاشق دختر زندانبانش می‌شود و پیش از مرگ، نخستین کارت ولنتاین را با یادداشتی تحت عنوان: “از سوی ولنتاین تو!” برای دلدارش می‌فرستد. حکایات دیگری نیز در این مورد وجود دارد که از حوصله‌ی این مقاله خارج است.

گفته می‌شود که سال‌روز مرگ ولنتاین که در 14 فوریه‌ می‌باشد به عنوان روز عشاق تعیین شده است و تهیه کارت ولنتاین، گل سرخ و انواع شیرینی و شکلات و نیز کیک ولنتاینی از مناسبت‌های این روز می‌باشد.

پس در یک جمع‌بندی مختصر در پاسخ به سوال ولنتاین چیست ؟ و ولنتاین کی هست ؟ می‌توان گفت که ولنتاین کشیشی بوده که در روم باستان به صورت پنهانی مراسم ازدواج سربازان و دلداده‌هایشان را انجام می‌داده و روز ولنتاین سالروز مرگ او به فرمان امپراتور آن عهد به جرم فراهم کردن شرایط وصال عشاق است.

انواع کیک ولنتاین و عکس آن ها

ایده‌های متفاوتی برای انتخاب یا تهیه‌ی اختصاصی کیک ولنتاین وجود دارد و این کیک در انواع مختلفی تهیه می‌شود.

کیک ولنتاین قرمز – ردولوت

کیک قرمز ولنتاین ( رد ولوت ) یا کیک مخمل قرمز

کیک قرمز ولنتاین – رد ولوت

کیک قرمز ولنتاین شهرت زیادی دارد و در کشور ما نیز شناخته شده است. در بیشتر موارد، وقتی در مورد کیک قرمز صحبت می شود، منظور کیک مخمل قرمز یا رد ولوت (Red Velvet) است. این کیک عموما در کریسمس یا ولنتاین تهیه می شودو اسفنج کیک های ردولوت به رنگ قرمز یا قرمز متمایل به قهوه ای است و با خامه یه کرم پوشانده می شود. در تصویر فوق برش‌هایی از یک نوع کیک قرمز ولنتاین را مشاهده می‌فرمایید. این کیک قرمز ولنتاین از شکلات “نوتلا”، وانیل و تست فرانسوی تهیه شده است.

کیک ولنتاین شکلاتی

کیک ولنتاین شکلاتی

کیک ولنتاین شکلاتی

کم نیستند کسانی که که تا اسم شکلات را می شنوند، دامن از کف می دهند. بچه ها که دیگر جای خود دارد. کیک شکلاتی همیشه جزو یکی از کیک های محبوب مناسبت های ویژه ای مثل ولنتاین بوده و هست.

کیک ولنتاین میوه‌ای:

کیک ولنتاین میوه ای

کیک ولنتاین میوه ای

یک طرح بسیار زیبا و یک کیک بسیار لذیذ برای یک روز ولنتاین به یاد ماندنی! مزیت کیک های میوه ای این است که علاوه بر اینکه کالری کمتری دارند، برای سلامتی نیز مفیدند و بعد از خوردن آن ها احساس طراوت و نشاط بیشتری پیدا می کنیم.

کیک  قلبی شکل ولنتاین:

کیک ولنتاین قلبی شکل

کیک ولنتاین قلبی شکل

مطمئن هستیم که سادگی، زیبایی، طعم و ظرافت‌های به کار رفته در کیک ولنتاین قلبی شکل را خواهید پسندید!

کیک ولنتاین گل سرخ:

کیک ولنتاین گل سرخ

کیک ولنتاین گل سرخ

یکی از اصلی‌ترین نمادهای روز ولنتاین. طرحی اصیل و گیرا!

کیک چند طبقه‌ی ولنتاین:

کیک ولنتاین چند طبقه

کیک ولنتاین چند طبقه

این هم یک طرح کلاسیک از کیک ولنتاین چند طبقه است که همیشه طرفداران خودش را دارد.

کاپ کیک ولنتاین

کاپ کیک ولنتاین

کاپ کیک ولنتاین

 یک ایده‌ی عالی، خوشمزه و بسیار ظریف و زیبا برای مهمانی ولنتاین شما!

برای سفارش کیک ولنتاینی خود با ایده‌های مختلف یا خاص، با کیک ساز تماس بگیرید.

درباره نادر اتابکی

نمی‌دانم چرا یاد شعری از "سهراب سپهری" افتادم که در آن اصطلاح "جشن خطوط" را به کار برده است... امیدوارم با درج مطالبی شیرین در سایت وزین "کیک‌ساز" برایتان "جشن خطوط" برپا کنیم...!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *